/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
grafikkort og Vista
Fra : tovelizzie
Vist : 450 gange
300 point
Dato : 21-06-07 16:53

hej til alle
jeg har windows vista - men den er så laaaangsom selv om jeg har sat masser af RAM i (3 x1024 )
kan det være grafik kortet der ikke er så godt - det hedder GMA 950 on-board . syns jeg har læst det et eller andet sted ??? håber nogen ved noget om det .
MVH tovelizzie

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-06-07 18:44

Mon ikke der er en masse der starter op sammen med windows. eller der er noget der ligge og bruger kræfter. Prøv Ctrl-Alt-Delete og se under processer om hvor meget der ligger og bruger resourser

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 21-06-07 19:56

http://www.intel.com/products/chipsets/gma950/index.htm

... der står, at grafikkortet højet kan tage 224Mb RAM ...

Så hvis den er langsom, ja, så check ressourcerne som Fijala skriver. Rigtig mange programmører elsker at programmere netop deres applikation til at den skal ligge på spring i "system tray" nederst i højre hjørne - og det kræver processorkraft. Så sørg for, at kun programmer du bruger/aktiverer hyppigt får lov til det.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 300 point
Dato : 21-06-07 20:01

som berpox skriver så kan dit indbyggede grafikkort højst sluge 224 MB af dine ram så der skulle jo snildt være nok til Vista.

Hvad med drivere, er de alle rigtige. Tjek det i Enhedshåndtering om der er fejler eller konflikter m.m.

Hvad med spyware og andet snavs. Har du et ordentlig værn mod dette.

Godkendelse af svar
Fra : tovelizzie

Dato : 21-06-07 21:56

Tak for svaret Fijala.
og tak også til berpox
jeg havde nok for meget der startede op ,

mvh tovelizzie

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-06-07 19:38

Tak tak mener det så blevet bedre.

Du kan jo ved jo gå i KØR og skrive Msconfig - Vælge faneblad Start - Der kan du selv bestemme hvilke programmer der skal starte op sammen med Windows