/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Hvornår skal jeg løbe?
Fra : Jrod
Vist : 782 gange
100 point
Dato : 21-06-07 11:22

Hej med jer alle sammen.

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål.

Jeg vil gerne smide et par kilo eller 3 her hen over sommeren, og jo hurtigere jo bedre.

Jeg løber mig en tur hver dag hele ugen på nær onsdag hvor jeg holder hvile dag, lige for at mine ben og føder kan komme sig. :)

Men mit spørgsål er så, hvornår vil det være mest effektivt for mit vægttab at løbe mig en tur? Er der tidlig morgen inden jeg fortager mig noget some helst andet, som jeg gør nu. Eller skal jeg vente til jeg har spist morgenmad? Ville det være bedst at løbe turen en gang over middag? Eller skal jeg vente med at løbe en tur til efter aftensmaden?

Håber i kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-06-07 11:54

Der er mange forskellige meninger om hvornår det er bedst, men det mest udbredte er, at du skal løbe når du føler for det, nogle er morgenmennesker og andre vil hellere vente, men hvis du løber når du føler dig mest fuld af energi, så kan du træne mere effektivt, og dermed opnå større resultater, end hvis du løber på et fast tidspunt og så ikke yder optimalt, fordi du er træt eller uoplagt

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 110 point
Dato : 21-06-07 11:57

Du kan ganske roligt, løbe når det passer bedst ind i din dagligdag. Energiforbruget er det samme om morgenen som det er om aftenen, og det samme før som efter maden.

Kommentar
Fra : Postigj

Dato : 21-06-07 12:07

Hejsan

Fandt en artikle omkring løb, så måske kan bruges

http://www.gomotion.dk/artikler.asp?mode=detail&p_id=98&a_id=141&page=2&title=art

Godkendelse af svar
Fra : Jrod

Dato : 21-06-07 14:54

Tak for svaret valde.. Det var det jeg manglede at høre, jeg kan nu bruge noget fra alle jeres besvarelser, for det med at løbe når jeg er mest oplagt det vil jeg fortsætte med så, det er jeg nemlig om morgenen . Og artiklen der er lavet link til er Rigtig go. Mange tak for hjælpen alle.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-06-07 15:03

ja tak til dig og god arbejds/løbelyst _.)