/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra Windows Millenium ---> XP
Fra : hovhow
Vist : 475 gange
50 point
Dato : 20-06-07 23:32

Hello there!

Simpelt spørgsmål (måske):

Kan man smertefrit (d.v.s. fx uden datatab) opgradere fra Windows Millenium til fx. XP (eller Vista...)? Ved nogen om dét scenarie giver anledning til større problemer?

På forhånd tak!

M.v.h.
HowHov

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-07 23:51

Da jeg fik lavet det nummer med min gamle computer, skulle der tages backup af alt der skulle gemmes, for ME skulle slettes helt ud af maskinen før XP blev lagt ind i den (formatering)

mvh dova

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-06-07 04:52

(d.v.s. fx uden datatab)
Intet går tabt, det bliver LAGT i en MAPPE
der hedder ?? GAMMEL SYSTEM, som du altid kan åbne.
Ligger i C: gammelt ?
Og dibe filer/ SYSTEM mAPPER LIGGER DER....
Men PAS PÅ, hvis du ikke har LOVLIGE udgave AF BEGGE....

Ellers tag en backup, orker IKKE at skrive om alle
de tips, der i tidens løb har været her....

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 21-06-07 10:34

Jeg har KUN haft bøvl med at opgradere fra Windows Millenium og Win2000 til XP.

Dels skal man tage back-up med backup funktionen ..og det virker som en brækket arm, dels skal alle drivere hentes og haves klar til installation fra et externt medie under selv opgradraderings processen.

Jeg har prøvet på en 3-4 maskiner gennem de sidste pat år og hvergang er resultatet endt med at blive som miritdk beskriver: Back-up af alle vigtige filer, formatering og installation af XP.

Ret irriterende da indstillinger skal sættes og programmer skal indlæses påny.

Måske det vil gå godt med en decideret opgraderings CD?

http://www.winbookcorp.com/_technote/WBTA20000848.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-06-07 12:35

Du skal brænde en dvd med de oplysninger/data du vil bevare. Men en ældre maskine med millenium, har måske ikke kapacitet til at rumme de nyere styresystemer, Xp og vistra fylder temmelig meget på din disk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-07 12:58

Citat
Men en ældre maskine med millenium, har måske ikke kapacitet til at rumme de nyere styresystemer, Xp og vistra fylder temmelig meget på din disk

Selvfølgelig har den det......jeg opgraderede en bærbar med en 3, 8 GB harddisk fra ME til XP-pro (SP2)......og vel var det da ikke verdens hurtigste, men jeg mærkede nu ikke den store forskel i daglig brug.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-06-07 13:28

Du bruger ikke din pc ret meget Dova

Godkendelse af svar
Fra : hovhow

Dato : 21-06-07 13:33

molokyle: Tak for svar/advarsel/råd og link...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-06-07 19:37

Godt gået molo

dr.dem