/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Hvilke ruller?
Fra : toshio
Vist : 749 gange
100 point
Dato : 20-06-07 11:53

hvilke ruller vil I anbefale til den her opsætning?
synes umiddelbart den havde bedre optræk dengang jeg havde proma legal på...
den er en anelse død nu

PGO Comet lodret motor

Cylinder: Athena 47,6

Krumtap: New Competition 18.000 rpm

Variator: Malossi Multivar

Udstødning: Turbokit TKR

Luftfilter: Doppler Air System

Kilerem: Ventico kevlar

Krumtapslejer: SKF Carbon

Karburator: Dell'Orto 21 mm Black Edition

Studs: Top Racing 21 mm

Ruller: 6 gram, Malossi

Dyse: 92 indtil videre, karburatoren er ikke indstillet ordentligt endnu


 
 
Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 20-06-07 15:44

dyse 92 så smadre du din motor.
Prøv med 110 og hæv nålen et enkelt hak.

Med det tun der bør du have en 27kg fjeder i og 4grams ruller.

Kommentar
Fra : toshio


Dato : 21-06-07 23:55

hvad, skal den være så stor? altså dysen...

den skyder ud af udstødningen når den er kold, er det ikke tegn på for stor dyse?

hvad hvis jeg har std trykfjeder i?

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 24-06-07 00:51

Når den er kold er der choker på og man indstiller ALDRIG på en kold motor.
Alle indstillinger foregår når den er arbejdsvarm.
Hvis du har std. trykfjeder i med det tun, så tror jeg at den vil file på kileremmen og ellers, så skal det nok være 2,5-3 grams ruller.

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 24-06-07 00:52

hullet i en 21mm er 3 gange større end på std. karburator, så undertrykket/cm er lavere i en 21mm end i std. så derfor suger den mindre benzin og samtidig får mere luft.
Derfor skal den have en meget større dyse end hvis det var std. karburator.

Kommentar
Fra : toshio


Dato : 01-07-07 18:27

Bare lige så jeg er sikker på vi snakker om det samme...

Det er athena sport 47,6, ikke racing
og turbokit ikke-knæk



Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 01-07-07 18:36

ja, prøv med 110 og gå derefter ned med 4 numre hvis den 4takter og 4 numre mere osv osv hvis den stadig 4takter.

Kommentar
Fra : toshio


Dato : 01-07-07 19:03

okay, og prøve med 4 grams ruller?

hvis du er i tvivl om hvilken udstødning så tjek scooteren her: http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=84212&ipc=264981

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 02-07-07 17:02

prøv med 5 grams ruller.
den bør 100% være hurtigere på toppen med den nye udstødning.
og derfor bør den også have hurtigere optræk.

Kommentar
Fra : toshio


Dato : 05-07-07 19:40

jeg har lige bestilt 4 grams ruller, det var det du anbefalede, right? :D

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 05-07-07 19:53

ja.

Kommentar
Fra : Ernst_himself


Dato : 05-09-07 14:43

Jeg ville tage nogle 5-6 grams ruller, og til et sportskit vil jeg endda sige at dysen lyder rimelig stor, men det svinger jo lidt fra motor til motor. Jeg ville heller ikke skifte tryk-fjerdern hvis ikke remmen glider, hvis du køre med en "for stram" fjerder midster du bare effekt, da motoren skal bruge en masse kræfter på at rykke remmen ud af fjerden istedet for at dreje baghjulet rund. Fjerden må heller ikke være så slap at den "glider" i de bagerste remskiver.

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407944
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste