/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Youtube
Fra : CCjunior
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 20-06-07 11:30

Hvordan kan en virus/orm ramme mig, når jeg sidder ser det på nettet ?

http://www.kandu.dk/tip16185.aspx
Mirit siger at p2p er skidt.. Men hvad har det med youtube at gøre ? der henter man jo ikke noget ned.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-07 11:36

Jeg siger ikke at p2p absolut er skidt - p2p kan sagtens bruges med omtanke og til mange gode ting

du kan sagtens hente ned fra yutube for i øvrigt - og det er der rigtig mange der gør - bla for at dele med andre - sende som mail osv osv osv

Citat
YouTube, MySpace, og andre populære steder, er blevet de helt store jagtmarker for de kriminelle. Skidtet installerer sig i baggrunden, uden du ved det, og sikkerhedsprogrammerne reagerer ikke. Det er blandt andet derfor vi har så mange botnets der spreder spam, virus, laver DDOS angreb osv.
.. kort og klar formuleret af stl_s -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-07 11:40
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-07 11:47

for i øvrigt er det ormen SpreadBanker.A - som kan benyttes til at stjæle passwords fra brugerens computer eller til at sætte computerens antivirus-software ud af funktion.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-07 12:15

Citat
Hvordan kan en virus/orm ramme mig, når jeg sidder ser det på nettet ?
.. du kunne jo for eks gå ind her og læse en forkortet beskrivelse om hvordan

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=26

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 20-06-07 16:04

Ja, jeg sidder jo bare på Mac, og har ingen problemer.

Annuller spørgsmålet
Fra : CCjunior

Dato : 16-07-07 20:13

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

jeg har ikke fået besvaret mit spørgsmål, ej heller ved link.

Alt hvad der bliver beskrevet er hvad man skal passe på når man henter noget ned på sin pc. ingen forklaring på hvad der sker når man bare ser en film på youtube