/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Terminal server i win2000 ?
Fra : icebobo
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 23-01-03 01:32

Hej
Jeg har fået oplyst at der skulle være et terminal program i windows 2000 prof. hvor man skulle kunne connecte med at anden pc og overtage skrivebordet.
Der er sådan et terminal program i NT 4.0 TSE og det virker genialt, men savner det i win2000
Er det rigtigt der er det ? og hvis der er, hvordan fungerer det så ?

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 23-01-03 07:51

Hej Icebobo;

Det må desværre betegnes som end And! W2K har ikke nogen form for "NetOp" facilitet indbygget - desværre.
Det er korrekt, at den findes i NT 4.0 TSE ( Terminal Server Edition ) - der som ordet siger er en specialversion.

Den meget "eftertragtede" funktion til fjernstyring kom med i Windows XP Proffesional; og var netop ét af de punkter Microsoft brugte i "Reklametrommerne" for, at få brugere til at opgradere til netop XP.

Vilo du gerne have fjernkontrol i din W2K så er der en lang række Free-/Shareware produkter du kan finde via Tucows hjemmeside; men de 2 førende produkter er nok danske "NetOp", samt Symantecs tilsvarende.

/MVH Smitty

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 100 point
Dato : 23-01-03 10:29

Hvis du på en win 2000 server går ind i tilføj/fjern programmer --> add/remove windows komponent --> markerer terminal services --> trykker på knappen detaljer --> sætter flueben i client creator files --> trykker ok --> next --> vælger remote administrations mode --> trykker next --> så installeres programmet der giver mulighed for at oprette disketter med remote access

Man kan herefter lave disse 2 disketter ved at gå ind i start --> programmer --> administrative tools --> terminal services client creator

Men om man kan bruge dem til at connecte til win 2000 proff ved jeg ikke med sikkerhed, men jeg mener det !!
Du kan ihvertfald bruge dem fra windows 2000/xp til at connecte til server, og XP

Hvis du ikke har adgang til en windows 2000 server, så kan jeg sende dem til dig hvis du smider en e-mail adresse

Kommentar
Fra : icebobo

Dato : 24-01-03 01:02

Hey Uffe29

Det ville være nice lige og prøve at se om det virkede, men jeg har ikke adgang til win2000 server så du får lige min mail.
winther@mail.dk

T@kker

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 24-01-03 01:10

Er sendt

Kommentar
Fra : icebobo

Dato : 24-01-03 01:21

Hejsa

Takker ;)

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-02-03 23:49

Hej icebobo, jeg sidder i sverige og kunne godt bruge det...har du dem stadig så du kan sende dem ????

askelund@worldonline.dk