/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
xj 550
Fra : LASWILD
Vist : 440 gange
100 point
Dato : 20-06-07 09:35

Halløj i forumet.

Er der en af de mange kloge hoveder, der kan fortælle, hvorfor min gamle yamaha xj 550 fra 82, ikke vil tage gas imellem 5000 og 6000 omdrejninger? Når håndtaget bliver vredet, fra bund af, er der intet i vejen, men kører jeg eks. 100 i 6 gear med 5000 omdrejninger og vil overhale, bliver jeg nødt til at geare 2 gear ned før den vil tage ved. Har lige renset karburator og det har ikke hjulpet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-07 09:45

Det lyder faktisk helt normalt det der

Du skal jo tænke på, at når "Når håndtaget bliver vredet, fra bund af," så er det når maskinen ikke skal slæbe afsted med sig selv og dig....altså når den er ubelastet.

Du kan meget sjældent forvente tilstrækkeligt moment og bundtræk i en gammel 550'er, til at den kan accellere særlig hurtigt i sådan nogen situationer.

mvh dova

Kommentar
Fra : LASWILD

Dato : 20-06-07 21:13

Hvorfor tager fanden så ved dyret når den kommer over de 6000 omdrejninger? Det er kun imellem 5 og 6000 omdrejninger den er død
Laswild

Annuller spørgsmålet
Fra : LASWILD

Dato : 14-09-07 14:40

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål