/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Router eller acces point????
Fra : holker
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 20-06-07 00:23

Hej
Jeg har fået fiber ind i huset og Dong har leveret en fiberboks med som er med stik til tv, pc og tlf.
Jeg vil gerne bruge min bærbar med trådløs forbindelse i huset. Hvad skal jeg bruge?
Trådløs router eller en acces point. Eller skal jeg bruge begge dele?

Dong foreskriver at der skal bruges en router for at tilslutte flere computere til boksen.

http://www.dongenergy.dk/NR/rdonlyres/BEC9CF62-8936-400E-9369-966609EB6F05/0/Fåfibernetihelehuset.pdf

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-06-07 00:29

Køb en router med access-point, det giver en ekstra sikkerhed med de funktioner og sikkerheds muligheder der er i den.
Så kan du yderligere tilslutte flere PC'er til samme opkobling og IP-adresse.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-06-07 20:04

Hej holker

Som jeg nok mente så er det en alm router du sj´kal have fat på og hvorfor så ikke vælge en trådløs når nu du er i gang.

denne kan sågar hænges på væggen.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=308919

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-06-07 23:08

JO såmen Fijala!
Nu er det ikke alle routere der kan hænges på væggen, selv om det ville bedre signalet, at den kom lidt op i højden. - Så er der det med husmoderens skræk, at alle de kabler der kan komme til at hænge ned ad væggen.
Husmødre hader lange løse ledninger, som altid kommer til at vikle sig ind i støvsugeren!