/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
billigt oliefyr
Fra : CCjunior
Vist : 546 gange
200 point
Dato : 19-06-07 23:11

Jeg skal ha lavet fyrrum iløbet af sommeren og skal i den forbindelse have et nyt oliefyr.
Jeg kommer max til at bruge 50 liter om året, da det kun skal køre som ferie afløser

Hvor finder jeg den billigeste keddel ?
Jeg har en brænder
Det skal self. leve op til loven, men jeg er ligeglad med udnyttelsen..

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-06-07 00:01
Kommentar
Fra : joeson

Dato : 20-06-07 00:04

Vil anbefale dig at finde en gammel støbejernskedel eller en lille kedel til fastbrændsel, for med dit forbrug er alt andet tåbeligt.

Mvh.
joeson

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 20-06-07 09:20

En sommer målte jeg på min uisolerede salamanderkeddel. 6l/døgnt ved 60 drifttemperatur, og brænderen ny og iorden. Regn lidt p det.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-06-07 11:24

Jeg vil ha flyttet rundt på inventearet i mit fyrrum, og i den forbindelse vil jeg have oliefyret op at hænge på vægen, så pinde fyret kommer til at stå nedenunder. Tror ikke væggen kan holde til at have en salemanderkedel til at hænge. desuden må man ikke sætte dem op længere.. ( har jeg fået fortalt )

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-06-07 22:13

Snak med skorsstens fejeren først.. Jeg havde ingen problemer med at få godkendt mit, fyrer dog udelukkende med træ.

- Anden

Annuller spørgsmålet
Fra : CCjunior

Dato : 16-07-07 20:13

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål