/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Er mit netkort kaput?
Fra : rikke1234
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 19-06-07 22:04

Jeg har to pc'ere på trådløst adsl. Den ene virker upåklageligt. Mens min bærbare for ca 14 dage siden uden synlig grund blev ustabil på netværket (både internettet og lokalnetværket).

Ustabil det vil sige at der er udmiddelbart god forbindelse, men internettet virker meget langsomt og får efter et par sites timeouts.

Ved fildeling: Jeg kan se filerne i den delte mappe men de kan ikke deles og overførsler går i stå.

Jeg har opdateret driveren vedhjælp af windows.

Netkortet hedder Intel(R) pro/wireless 2200BG Netw

Plotter jeg en ledning i virker internettet fint.

Nogle gode forslag?

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 19-06-07 22:20

hej

Prøv med andre kabler.... ellers prøv at geninstallere drivere til netkort og chipset

/CaiNe

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 19-06-07 22:22

hov havde ikke læst det ordentligt.... det er jo wireless der var problemet...

Jamen prøv driverene... hvis du har en kammerat med en laptop kan du se om problemet er det samme på hans wireless

/CaiNe

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-06-07 23:57

Nu har jeg læst spørgsmålet korrekt!
Din trådløse netkort; er det indbygget, eller er det et externt USB eller PCMCIA ??

Kommentar
Fra : mumle01

Dato : 20-06-07 06:07

Hej
Det kan godt ligge en del skidt i den, har du prøvet at køre en gang ad-ware.

Hilsen mumle01

Kommentar
Fra : rikke1234

Dato : 20-06-07 22:47

Hej

Min pc er gennemscannet for skidt, det var min første tanke at det var det der var problemet.

Men som sagt internet virker fint med et kabel. så det må være det trådløse netværkskort der er problemet.

Netkortet er indbygget.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-06-07 22:58

Opdatering af software til din pc, samt af firmware til dit access-point, vil ofte løse de problemer, da den software der oftest er leveret med, ikke er fejlfri. Det er netop derfor at man udsender opdateringer.
Så ind på de hjemmesider, for de producenter af din PC og access-point, og se hvad de kan byde på af opdateringer.
Husk så at gemme de adresser i en speciel mappe under fortrukne, så du jævnligt kan se om der er kommet rettelser.