/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Qxl spørgsmål.
Fra : e.c
Vist : 605 gange
100 point
Dato : 19-06-07 19:26

Er der en qxl bruger som kan forklare mig hvad denne tekst betyder.

Din konto har en øvre kreditgrænse på 200 kr.
Du bliver faktureret uanset om din kreditgrænse er nået eller ej.

Jeg har fået en
Salgsaktiveringskode - som jeg dog endnu ikke har aktiveret da jeg er i tvivl om hvad det koster.
XXXXXXXXXX
og et kundenummer.
xxxxxxxxxxxx

Betyder det at jeg skal betale, uanset om jeg sælger noget eller ej.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 19-06-07 19:27

Hej

jeg er ret sikker på det ikke koster noget.... det er bare for at validere din konto

/CaiNe

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-06-07 19:47

Det kan godt være det koster noget, jeg ved det bare ikke. Jeg tror du skal betale noget til QXL, men kun når du sælger noget. Men det er selvfølgelig ikke sikkert. Du kan jo skrive til dem og spørge dem.

Jeg kan godt li sådanne sprøgsmål, hvor man bare lige kan svare helt præcist. Det må da osse betyde meget for spørgeren

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-06-07 19:59

Da jeg ikke gider høre på klamme klumme er han/hun blacklistet fra dette spørgsmål.

Jeg må igen henvise til dette tip: http://www.kandu.dk/Tip15450.aspx

Det er trist at det skal være sådan.

Eyvind.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-06-07 20:30

Jeg kunne godt tænke mig at være blacklistet i
et spørgsmål.
Hvordan gør man.

PS Vil du sælge dit skiv på QXL?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-06-07 20:50

Næe jeg vil sælge lidt foto og nogle bøger. Og så vil jeg købe et nyt digital-camera for pengene.

Det er ikke alle forundt at blive sortlistet.

Selv med en diametral meningsmodsætning kan du ikke opnå at blive blacklistet her i dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-06-07 20:52

Diametralt sur

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-06-07 20:59

OK >

Men ikke så længe.

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 100 point
Dato : 19-06-07 21:11

Du skal betale, hvis du sætter til salg.

Hvis du har flere autkioner igang, med forskellige slutdatoer, gøres regningen op engang imellem. Men du må max. skylde dem 200 kr.

Sådan skal det forstås.

Hilsen en der selv er på qxl.

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 19-06-07 21:30

Tak for svaret jeb3. Så forstår jeg det nu sådan, at det kun er når jeg sætter et salg igang at der skal betales...............og hvad koster så et salg.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-06-07 21:33

Og Teil -
>>>> (jammen det var den eneste hvide smiley der var)

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-06-07 22:02

Ang. hvad det koster, så kan du se det hele på siden, der er forskellige takster, men når du er inde kan alt læses, men måske ikke alt lige forståes, men man er altid velkommen til at spørge. <f.eks, har jeg svært ved at forstå om jeg skylder dem penge en gang imellem, men der er nok fordi jeg ikke er bogholderuddannet. Kør du bare videre med QXL, du lærer ikke det hele på en gang, men det kommer efterhånden.

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 19-06-07 22:09

Starttakst for at sælge en vare på en normal auktion:

0,00 - 10,00 kr 0,50
10,01 - 100,00 kr 2,00
100,01 - 200,00 kr 3,00
200,01 - 750,00 kr 6,00
750,01 - derover kr 12,00

Gebyr når varen er solgt:

0 - 300,00 kr 6 % af salgsprisen
300,01 - 3.000,00 kr 4 % af salgsprisen
3.000,01 - derover kr 2 % af salgsprisen

Man behøver ikke betale med det samme. På et tidspunkt sendes der dog et girokort (pr. mail), som skal betales inden en given dato.

Hv
hr_hvalsoe

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-06-07 13:54

Også tak til dig Hvalsoe