/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Brug af 2 harddiske og 1 skærm
Fra : jojoee
Vist : 462 gange
100 point
Dato : 18-06-07 19:51

Jeg har 2 Harddiske som jeg bruger begge 2, (hjemmearbejdsplads og min egne private) men vil helst kun have et tastatur og skærm. Er lidt træt af at skulle kravle under bordet hver gang for at skifte kabler Hvad gør jeg??? og selvfølgelig den bililgste mulighed

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-06-07 20:00

Der findes forskelliger udgaver til at bruge to computere på samme skærm/mus/tastatur.
For det er vel to computere du har, og ikke bare to harddiske.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-06-07 20:06

Her er lidt at kigge på.
http://www.sandberg.it/products.aspx?id=5&subid=136
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=501-02

Her forhandles Sandberg udstyr - men det er ikke altid de har det hjemme.
http://www.sandberg.it/dealers.aspx?id=1

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-06-07 20:28

det må være sådan en fætter her du skal bruge

keyboard/mus/skærm
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=158392

får også til skift mellem 5 pc'er

Kommentar
Fra : kj

Dato : 19-06-07 09:40

Belkin har en, hvor man både deler skærm, mus, tastatur og højtalere, skifter ved 2x scrol lock + pil up/down. Jeg har meget glæde af den. www.belkin.com/dk

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 19-06-07 09:48

Produktet hedder en 'kvm-switch'. Husk at du skal bruge et sæt kabler. På nogle er det inkl. i prisen på switchen, på andre er det ekstraudstyr.

Harddisk er en eller flere plader (diske) af hårdt (hard) materiale med magnetisk belægning som regel pakket i en metalindpakning på 2 * 10 * 15 cm eller mindre. Deres funktion er at opbevare data (helst så meget som muligt) og 'aflevere' det til behandling (helst så hurtigt som muligt). Der bruges een eller flere af den slags i en PC, hvor de placeres i et KABINET sammen med andre enheder som MOTHERBOARD (bundkort), STRØMFORSYNING, NETKORT o.s.v. Udenfor kabinettet placeres så tastatur, mus, skærm o.s.v.
Der er andre typer diske der også bruges til at opbevare data. Disketter fx (i gamle dage kaldt 'floppy-diske' fordi skiven var bøjelig), men de kan ikke indeholde ret mange data.

Hvordan søren kan man finde på at kalde et kabinet med en hel masse dimser i for en harddisk? Der er mange der gør det, men jeg forstår det ikke.