/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
noget med lydkortet eller ?
Fra : SjalaJonez
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 18-06-07 19:49

hey..

Når jeg sætter sådan et stereo stik i min computer og over i forstærkeren, så strater den og den er rigtig lav og ingen bass på den ene højtaler. Jeg har så prøvet og skifte stereo stikket så den hvide kommer i rød og omvendt på forstærkeren og fandt så ud af at der hvor jeg sætter det røde ind der bliver den så dårlig.
Men vil så høre om det lige så godt kan være noget med computeren? for stikket er sgu sprit nyt..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-06-07 20:25

Du skal have samme jordledning på computeren, som på forstærkeren.
Den tekniske forklaring er lang, så du må nøjen med opskrift på kuren. Bytten ledninger hjælper ikke.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-06-07 20:44

Du skal ind i kontrolpanelet: Lyde og lydenheder: Lav fluevinge i vis ikonet for lydstyrke... Hvis den ikke er der. Tryk på lydstyrke for højtaler, og vælg gendan standarder. Tryk ok, og luk
Du kan ydermere højreklikke på højtalerikonet ved uret og vælge: Åben indstillinger ... og prøve forskelligt.
Men hvis dit lydkort er monteret seperat i computeren, så er der tit installeret et program i start/alle programmer, feks. Creative, som har deres eget testcenter og indstilling derinde.
VH Palle Hansen