/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
tips til gårdhave med grill
Fra : tararam
Vist : 1451 gange
100 point
Dato : 18-06-07 19:47

Jeg har ledt rundt på nettet men synes ikke at finde det jeg søger.
Vi er 6 lejligheder der har fået lov til at anrette en 70m2 grille/sol/slap af plads i et solrigt hjørne af vores gård. Der skal selvfølgelig læhegn omkring, og fliser, men er der nogen der har tips eller en webside om hvordan vi skal starte/lave det. ?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-06-07 20:11

den slags findes der ikke færdige løsninger til. sæt jer ned og snak om, hvad i kunne tænke jer og lad det gro ligeså stille. prøv at sætte det på papir efterhånden som i får ideerne frem, og i vil se, at det slet ikke er så svært.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-06-07 20:47

Grill hører til begrebet transportabelt ildsted, som skal stå mindst 5 m fra bygninger med hårdt tag. og 15 m fra letantændeligt materiale.( ild og lys bekendtgørelsen $ 16 )
Ellers er der frit slag.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 18-06-07 20:50

Hvis man er mange, som skal deles om en grill, skal det være noget solidt, som kan rengøres med skrappe midler. Natursten eller beton med en meget solid hængslet rist er sagen. Modellen kan ses på grillpladserne i Grib skov.
Weber og den slags blikværk holder ikke, og bliver hurtigt ulækkert.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-06-07 22:57

Her er et foto af en grillplads i Gribskov

http://www.gribskovinfo.dk/gribskov/grillplads.JPG

Jeg syntes det er upraktisk med en faststående grillplads, det er da rart at kunne flytte rundt på den, alt efter vind og vejr

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 19-06-07 10:14

Få evt fat i en gammel møllesten som bordplade. Så kan man grille i hullet i midten. Soklen kan være et betonrør.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-06-07 10:29

Mine forældre fik engang lavet et bord med grillen i midten, sådan noget hø.

Der var altid en der fik grillrøgen i ansigtet, så grillafterne var kun gode i vindstille vejr

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 18-08-07 08:34

Tak for svaret transor.