/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Fejl på harddisk.
Fra : LoneG
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 18-06-07 16:57

Findes der et gratis program, som kan fixe de fejl, der er på ens harddisk? Jeg ved, at Norton laver en Pc-doktor, men denne koster. Jeg har fået scannet vores pc af adskillige online scannere, som alle melder, at der er mange fejl på harddisken.

MVH Lone

Accepteret svar
Fra : michael_30

Modtaget 110 point
Dato : 18-06-07 17:03

Du skal gå ind på den hjemmeside, for din harddisk. Der kan du som regel downloade et program til at ordne nogle fejl. Men det er ikke 100% sikkert at programmet lige kan ordne din.

Eks. er din harddisk fra seagate, er det Seagates hjemmeside...

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 18-06-07 17:07
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 20:16

fejl eller skidt ???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-06-07 20:17

Men er det fysiske fejl på harddisken - så er det nok på tide at redde dine data, inden den går helt i coma.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-06-07 21:06

XP har jo selv en funktion der finder fejlene, og er der punkter på din harddisk der ikke er nemme at læse eller skrive på, så mærker den punktet af, så det ikke bruges længere fremover.
Det forhindrer selvfølgelig ikke at din harddisk pludselig cracker i morgen, men det hindrer at data går tabt fremover.
Denne computer: Højreklik på dit systemdrev, som er C i næsten alle tilfælde
vælg egenskaber, fanen funktioner, undersøg nu, sæt fluevinge i begge boxe, og start, og belav dig på at det godt kan tage et par timer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 18-06-07 22:02

Hvordan ved jeg hvilket mærke HD´en er?

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 18-06-07 23:44

Tag den ene side af kabinet af, så kan du se harddisken. Der skal der stå et navn på den

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-07-07 08:53

Kan du acceptere et af svarene?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-07-07 12:05

Nåe ja du spurgte lige om noget:
Dette lille gratis program kan se hvilken harddisk du har:
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Se her hvor du skal se - når du har startet programmet.
http://peecee.dk/?id=55901

Godkendelse af svar
Fra : LoneG

Dato : 17-07-07 15:31

Tak for svaret michael_30. (og andre).

Den var fra Seagate og jeg fik den tjekket der.....alt var åbenbart fint!

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 17-07-07 16:42

Det var så lidt...rart at kunne hjælpe...