/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
winload.exe
Fra : Fust
Vist : 699 gange
60 point
Dato : 18-06-07 16:38

Vista Home Premium kan ikke finde C-drevet.
Der står: \windows\system32\winload.exe
Status 0xc000000f
Jeg booter fra den originale CD-rom, men den kan ikke reparere fejlen og og angiver, at filen er corrupt eller manglende. Det er jo noget vrøvl!
Jeg har set på nettet, at andre har haft samme fejl, men ikke fundet noget der kan hjælpe. En ny harddisk kan vel ikke være løsningen

Den var svær, desværre har jeg ikke flere point
hilsen
fust

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 18-06-07 18:05

Måske kan du finde hjælp her (engelsk tekst):
http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPost.aspx?PostID=485272&SiteID=17

Og til jer, der har i tankerne at købe Vista: Vent dog for h******* med det!
Vista er én stor FEJL!

//Kettedk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-06-07 21:15

Her er nøjagtig hvad du skal gøre:
http://blogs.msdn.com/winre/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fust

Dato : 19-06-07 22:35

Jeg har ikke fundet en løsning. Skærmbilledet er kørt fast, og den kan ikke reparere fejlen.
Skal eventyret virkelig ende her. Dvs ny harddisk. jeg har desværre ikke flere point at gi af
Hilsen
Fust

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-06-07 23:02

Når du booter på DVDèn, og installerer, kan du så vælge Recovery tool. ?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lykkehoj

Dato : 20-06-07 21:20

Hej Fust !
Jeg kender ikke (overhovedet ikke) Vista.
Jeg synes alligevel jeg vil tillægge lidt:

Har Vista både en NyInstallation og en Opgrade fra tidligere WINOS version?
Havde du noget liggende på Disken før du startede?
Er din Disk Partioneret? (Jeg gætter på at Vista burde fixe det)

MEN, jeg har prøvet lign med andre OS'r.
Løsningen var at installere et tidligere OS f.eks WIN98 eller ME eller Linux, så var
jeg da sikker på at Disken virkede. Også herefter installerer det OS jeg nu engang skulle.

Late!

Kommentar
Fra : Fust

Dato : 29-06-07 22:12

Tak for de velmente svar. Jeg kom ind,men måtte formatere harddisken og geninstaller Vista. Så nu er problemet, at den ikke kan identificere internettet. Der er nogle som mener det skyldes fejl i sikkerhedsindstillingerne, som findes i Vista.
vh
Fust