/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opdateringer og Java
Fra : metalfaust
Vist : 1065 gange
100 point
Dato : 18-06-07 10:52

Jeg har netop anskaffet mig en ny bærbar. Styresystemet er XP Media Center. Da jeg gik ind på en side stod der at jeg skulle have Java for at kunne køre den, og det regnede jeg med at kunne klare med en opdatering (de anbefalede opdatringer på Microsofts hjemmeside). Men jeg ved ærlig talt ikke om Java er blevet installeret??? Hvordan finder jeg ud af det, og indeholder XP-opdateringer overhovedet Java eller skal jeg finde det et helt andet sted?

Noget andet er så, at det blå "e"-ikon - det som indikerer Internet Explorer - er blevt ændret til en mystisk, hvis firkantet boks med en blå kant øverst og en rød, en blå og en grøn prik i midten. Det er jo rimelig grimt, hvordan ændres det? Betyder det at Internettet ikke kører optimalt?

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 18-06-07 10:55
Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 18-06-07 11:09

Tak for linket, men jeg kunne nu godt bruge lidt uddybninger...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 11:10

http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=11193 her får du sidste opdatering til java

det er nu en god ide at afinstallere gamle versioner af java først

du ser java i kontrolpanel - tilføj/fjern programmer ( og kan fjerne der også)

er ikonet for IE en genvej ????

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 18-06-07 11:14

Jeg kan ikke se Java nogen steder under tilføj/fjern programmer. Men som sagt har jeg kun opdateret XP et par gange, og Java er måske ikke engang med i opdateringen?

Vedr. IE-ikon. Det er det ikon der er i startmenuen, så ja, en form for genvej er det vel...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 11:16

nej java bliver ikke opdateret med windows opdateringerne

hvis du har ie ikonet som genvej så højreklik - egenskaber - skift ikon og vælg det rigtige

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-06-07 11:17

Man kan kun opdatere, hvis java er indstalleret. Hent java via ovenståenede limk, java opdateres normalt derefter automatisk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 11:18

ps kig lige i kontrolpanel om der ligger noget java - hvis ikke har du det ikke

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 18-06-07 11:35

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-06-07 12:30

Selv tak.