/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Aloe Vera plante
Fra : Jane-Hovgaard
Vist : 2884 gange
20 point
Dato : 18-06-07 09:32

Hejsa.

Jeg vil gerne have en aloe vera plante til afhgælpning af soleksem eller små sår mv.

Er der nogen der kan være behjælpelig med hvor jeg skaffer en sådan?

Jeg bor i Århus C, så ville umiddelbart mene at jeg skulle kunne finde en butik der forhandler dem her?

Mvh Jane

Accepteret svar
Fra : MacMadsen

Modtaget 30 point
Dato : 18-06-07 09:34

Jeg vil tro du kan købe dem hos de fleste planteskoler.
Der er godt nok et stykke vej fra Århus C, men plantorama ude ved skæring vil jeg mene har den.
Du kan tage busserne 119, 120, 121, 123 derud. (Kan ikke huske om der lige er flere).
Eller hvis du har bil er det jo bare meget nemmere.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-06-07 09:35
Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 18-06-07 09:50

Du SKAL købe den hos en gartner der er velbevandret i sokkulenter.
Aloe Vera familien er enorm, over 1000 arter, hvoraf det kun er én der er effektiv,
til at behandle brandsår, eksem osv.

Når så du får den, lader du den vokse i et år eller to, førend du kan begynde at høste fra den.

Med mindre du vil købe en stor fra start.

Selv har jeg to store blade liggende i fryseren, så der altid er noget at gøre godt med,
hvis man er uheldig.

Jeg kan garantere at de virker. En dag var jeg så uheldig at få kogende olie over
min ene hånd. Med det samme skar jeg et stor blad af en Aloa og skrællede den,
så hinden og skallen blev smidt væk.

Så smurte jeg en sjat på hånden, og blev ved med det indtil det ikke fordampede
eller blev suget ind så hurtigt.
Tro det eller lad være, næste dag var hånden lyserød og det var alt.

Kommentar
Fra : dordi

Dato : 18-06-07 11:21

Gå ned i din lokale blomsterbutik.
Blomsterdekoratørene ville kunne skaffe dem.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-06-07 15:16

Det er let nok at finde produkter med aloe vera - en skam man ikke kan sende en aflægger pr. mail _.) http://search.live.com/results.aspx?srch=105&FORM=IE7RE&q=aloe+vera

Godkendelse af svar
Fra : Jane-Hovgaard

Dato : 21-06-07 11:16

Tak for svaret MacMadsen.