/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
hvide mærker på tøj
Fra : bublebee
Vist : 4239 gange
100 point
Dato : 17-06-07 20:49

når man bruger sin deo har det det med at komme hvide mærker på blusen. Bruger sanex roll on men der kommer alligevel mærker på mit tøj under armene. Både på langærmede og toppe. Hvordan undgår man dette - nogen super god deo?

Kan man få disse mærker væk igen ?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 17-06-07 20:56

Hej Bublebee

Jeg kan ikke svarer dig på om de hvide pletter kan forsvinde igen, - for jeg har ALDRIG - haft problemet.

Jeg kan ikke tåle alm. deo, så jeg bruger altid en krystal deo, jeg har købt en flaske og løse krystaller, når flasken så er tom, genanvender jeg den, kommer lidt krystaller i bunden og fylder resten af flasken op med vand. Det er simpelthen den bedste og billigste form for deo jeg nogensinde har brugt.

Krystallerne kan hos nogle Matasforretninger bestilles hjem, men ellers er der mange muligheder for at få fat i en

http://www.google.dk/search?hl=da&q=krystal+deodorant&meta=

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-07 20:56

Brug noget er ikke smitter af på tøjet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-07 20:59

Prøv en anden deo.

Før du tager bluse eller top på, så lad lige armhulerne tørre først efter at du har brugt deo.

Jeg har med held brugt "bio tex" pletfjerner. Men en anden deo vil sikkert være det bedste.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-06-07 07:04

Har svaret på et tilsvarende spørgsmål, for ikke så lang tid siden, og da skrev jeg:

Citat
Nu allerførst, sved giver normalt ikke gule pletter. Det er nærmere deodoranten og lign. der smitter af.
Det ses tydligst på hvide ting der ikke er helt nyt og har været vasket nogle gange. Man kan sige at pletterne opbygges, da de ikke forsvinder helt ved normal vask, og pludseligt er de blevet tydlige.

Her er et råd fra en "ekspert" jeg har spurgt.
Du skal ligge det i blød i Rodalon eller Klorin. Bemærk det er ikke alt stof, der kan tåle begge dele, så husk at læse på flaskerne, inden du sætter det i blød.
I følge "eksperten" giver dette bedre resultat, end feks. Vanish. (Vanish er dog lettere at bruge)
Følg i øvrigt instruktionerne på flaskerne.

MVH

PS: dette kunne du have fundet, hvis du havde brugt søgefunktionen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 08:07

nordsted1 har den ultimative løsning her

viskinge - klorin ??? nej da - hvis det er farvet tøj ødelægges det jo

Krafige deo-mærker er næsten ikke til at komme af med - prøv biotex på tøjet

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-06-07 11:39

miritdk:

Hvad med et læsekursus, inden du begynder at grine !!!!
Det er jo helt klart og tydeligt for enhver, at du ikke har forstået, hvad jeg har skrevet.
Der står altså "HVIDE TING". Lad mig forklare dig, at hvide ting, ikke er farvet, men det forstår du måske ikke.
Jeg foreslår jo også rodalon, men det ord, forstår du måske heller ikke ???

MVH

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 11:45

Citat
hvide mærker på blusen
... ses vel meeeeeget sjældent på hvide bluser - viskinge

Hvide ting som du også beskriver kan sagtens være farvet for i øvrigt - men det er en anden sag.

rodalon ved jeg hvad er i forhold til produktet - men ordet forstår jeg ikke - gør du ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-06-07 11:46

Hvis det hvide er af nylon, bliver det gråt når det har været i klorinbehandling

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-06-07 20:39

hallo det er mærker på farvet tøj :(

Hvilken deo er god til det, og hvad bør man gøre ved det???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-06-07 20:42

Ja, så kan du i hvert tilfælde ikke bruge klorin, jeg ville prøve med en iblødsætning i biotex, og derefter vaske tøjet almindeligt.

Og efterfølgende skifte deodorant

Pøj pøj

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-07 20:52

bobble - ka´du så høre efter nordsted1 !!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-07 21:02

Om du kan redde dine bluser/toppe det ved jeg så ikke, men du kan prøve BioTex "pletfjerner" det skal direkte på tøjet. Lad det ligge i et par timer og vask så bluserne.

Du bør også undersøge de "stoffer" der er i din deodorant.

Har du kontaktet Sanex og fortalt dem dit problem, det kan jo være at de vil være behjælpelige. Det kan være en produktionsfejl.

Jeg har tidligere fået refunderet en creme, købt på apoteket, det viste sig, at jeg havde ret i at cremen stank. Producenten undskyldte meget.

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 20-06-07 15:08

Hej Bublebee.
Har du ikke set de sidste reklamer på TV2??????
Du skal i fremtiden bruge Rexona..... så er problemet løst.........
Jeg tror ikke du kan løse problemet, når du har tøjet på,.... men, men vask tøjet i brunt
flydende sæbe.
Du kan gerne tilsætte duftstoffer/skyllemiddel under vask.
Hel og lykke til
hilsen Ibea

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 27-08-07 16:05

Tak for svaret Nordsted1.

Købte mig en reona chrystal white, den er god

Kommentar
Fra : Djizzle

Dato : 28-10-11 21:44

Jeg ville bare lige sige at jeg har haft samme problem og fået ødelagt stort set alle mine hvide trøjer og t-shirts. Sanex indeholder talkum og det er det der farver trøjen gul. Så hvis du skal bruge roll on så vær sikker på den ikke indeholder talkum.
jeg ville så yderligere gerne finde ud af om der kan blive et erstatningskrav som forbruger. Der er jo ikke en advarsel på Sanex deodorant at den muligvis kan ødelægge dit tøj.

Hvis der er nogle der kan give et svar, siger jeg tak.
Håber du kan bruge svaret bublebee