/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Lovligt??
Fra : Manse9933
Vist : 1158 gange
100 point
Dato : 17-06-07 16:19

Jeg sidder her i mit stille sind og spørger mig
selv om der egentligt er lovligt at oprette
et medie afspiller på sin hjemmeside som
afspiller radio stationer??og jeg giver
mig ikke noget svar,mig syntes mig er
rigtig dum
Gider ikke at rode rundt på nettet vis en af jer kloge hoveder har svaret.
http://manse9933.dk/un_sider/aviser/aviser.htm
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-07 16:19

det

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 17-06-07 16:29

Hej Manse9933

Hvis det er en radiostation, der i forvejen ligger på nettet, er der for mig ikke noget til hinder herfor; men jeg er ganske vist ikke jurist - prøver kun at bruge min sunde fornuft.

Læg dog mærke til, om der på radiosiden står noget om rettigheder - hvis ikke, vil jeg bare linke som du også har gjort.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-07 16:39

En relæstation mener du?

...gratis forwarding af af en betalingsydelse (=evt. radio licens)?

Dét er forbudt ! ..man må f.eks. heller ikke uden licensbetaling 'lytte' til P3

Er det 'gratis' ydelser ..uden licens ..eller noget?

Hm..... Dét ved jeg mindre end intet om, men gerne følge med og blive klogere.

..men prøv at spørge hér: http://www.bibliotekernesjuraport.dk/

..hér: http://www.forbrug.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-06-07 16:39

Hvis den radio oprindeligt var med eks. reklamer eller andet budskab - og du har skåret det væk, så er det ikke lovligt. Men der hvor du henter den, må der jo stå hvad den må bruges til.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-06-07 16:45

Man må ikke bare kopiere og afspille radiostationer...dog der er i det hele taget ret stramme regler for brug af musik på hjemmesider.......noget med afgifter til Koda

http://www.koda.dk/

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-07 16:46

Det jeg mener er; at hvis du på din hjemmeside 'forwarder' eksempelvis Tv2 Sputnik kanalen

...som man kun lovligt må se, hvis man i Danmark betaler medielicens,

..så må du ikke vise dette indhold for ALLE uden om 'Lov om ophavsret':

http://147.29.40.91/_GETDOCI_/ACCN/A20010061829-REGL

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-07 16:47

Playern har jeg selv strikket sammen og radio stationerne er over shout cast radio,de fleste media afspillere har
adgang til disse,DR, jeg betaler licens så de kan bare komme an,de lægger selv stream linket ud offentligt

Accepteret svar
Fra : findovia

Modtaget 110 point
Dato : 17-06-07 16:50

Jeg synes nu nok. det vil være klogt, at spørge radiostationen om skriftlig tilladelse til at linke til den. Jeg ønskede på et tidspunkt at linke til DR's netradios jazzkanal. Jeg kontaktede både DR og KODA. Resultatet var kompliceret, så kompliceret og dyrt, at jeg opgav at forfølge sagen.

Hvis radiokanalen spiller musik, så bør du også tage en snak med KODA for at få ordentlig klarhed om reglerne.

Jeg blev en gang interviewet i TV2 og fik en DVD-kopi af udsendelsen. Den ville jeg så kunne vise på min hjemmeside, men nej, det ville TV2 under ingen omstædigheder give mig lov til, hvilket jeg synes er vildt groft og ofte overvejer at blæse en lang march eller blues.

Du kan selvfølgelig vælge at være uvidende om alle disse mærkelige rettigheder og tage chancen for, at ingen opdager det og får ondt af det.

God fornøjelse!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-07 16:53

Jeg må vist sætte mig lidt mere ind i problem stillingen
og fjerne afspilleren,i morgen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-06-07 16:57

Kan du ikke bare selv synge et par gamle Danske sange uden oprindelse.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-07 16:58

Næ,jeg kan smide nogle midi filer på dyret i stedet for indtil videre,i morgen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-07 17:04

Må vis hellere fjerne skittet>
http://www.shoutcast.com/disclaimer.phtml

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-07 17:06

Gratis musik kan høres hér: http://www.cssboxing.com/musik

Man skal dog have et JAVA plug-in til sin browser

</MOLOKYLE> ...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-06-07 17:08

Flot molokyle - men hvem er de andre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-07 17:08

HOV... sidste smiley sku' ha' været:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-07 17:11

Så er den fjernet indtil jeg har sat mig lidt mere ind i
copyright lovene.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-06-07 17:14

Det kan jeg ikke forestille mig er lovligt, du kunne jo så oprette en hjemmeside, der snuppede radiostationer fra hele verden, og skrev, brug kun min, her finder du alt, og man kunne jo så ikke se hvor udsendelsen kom fra.
Man kunne så også forestille sig, "hvorfor gå til J.P. extrabladet, BT, jeg har alle deres sider her."
Eller TV stationer.
Husk på det er jo ikke privat men offentlig, og du kunne endda tjene penge, med bannerreklamer.
Noget andet er at du som privatperson, kan få adgang til at se TV høre radiostationer fra hele verden, men du må jo ikke vise det på storskærm offentlig.'
Derimod må du linke til siderne, som http://ontv.dk/about gør med TV-stationer.
Eller abcsiden gør med radiostationer: http://www.abcsiden.dk/info.aspx?id=7

http://vertikal.dk/advokatord/
Citat:
Det er ikke tilladt at linke direkte til andet materiale (f.eks. billeder eller andre filer).

http://information.dk/PDF/materiale.pdf
Citat fra information:
Det er kun tilladt at linke på en sådan måde, at materiale på informations webside fremstår i det almindelige frameset. Det er ikke tilladt at placere hverken enkeltsider eller framesettet som sådan i et fremmed websites frameset.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-07 17:15

Tak for svaret findovia.
Du fik mig til at s...e i bukserne,så jeg venter en rulle
toilet papir fra dig en af dagene

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-07 17:19

Det er blevet meget meget kedeligt at have en HP

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-07 17:22

Manse9933 -> Nix

...men det er derimod blevet mere udfordrende

</NØRD>

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 17-06-07 19:47

Hej Manse9933.
Jeg må nok hellere sende en ble
Life can be rough
Hilsen.
Findovia

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-07 22:38

Så skal de være en IL GIGANET dobbeltlaget ble
Så smed jeg bare nogle klassiske mid filer på siden
i stedet for HA,og dem har jeg ret til at spille for
offentligheden endnu et HA.
http://manse9933.dk/un_sider/aviser/aviser.htm:-D

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-07 22:39

det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-07 22:40
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-07 22:53

TE

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 17-06-07 23:41

Jeg er desværre udgået for de dobbeltlagede. Efterspørgslen på Kandu er gået helt agurk.
Er du sikker på, at du ikke skal betale en eller anden afgift til komponistens efterladte?
Filformatet er ligegyldigt, så vidt jeg har forstået.

Om ikke andet kan du bruge www.findovia.dk/klokkespil.mp3. Det er min egen komposition eller rettere improvisation, så den er til fri afbenyttelse. Min holdning til nettet er, at alt, hvad der findes dér, bør være til fri afbenyttelse af alle. Alt det det der med licenser, copyright, afgifter, patenter o.s.v., det er noget kapitalistisk fis, der blokerer for den fulde udnyttelse af den samlede globale genialitet. Right?

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 17-06-07 23:44

Jeg beklager linket skulle have være skrevet uden punktum, altså som:
http://www.findovia.dk/klokkespil.mp3
Hvis det stadigvæk ikke virker, så beklager jeg.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-06-07 23:56

n/a jeg kender personen der har indspillet disse værker og
han kræver ikke licens og de gamle komponister er døde for over hundrede år siden, så mener jeg at ophavsretten bortfalder efter halvtreds år,jeg er enig med dig i at
at informationer skal være frie,men der er
også folk der skal leve af deres arbejde musik/programering/codning o.s.v,det er de mulitnationale
firmaer der går mig på nerverne med deres format krig og
stavns binding til samme og at de skal presse citronen
til den sidste dråbe,grådighed er ikke en pæn egenskab.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-06-07 00:03

Jeg skal nok finde noget musik og nogle radio stationer jeg kan afspille på min hp,jeg skal bare ud at lede efter skittet,jeg har flere links liggende til sider med spirende kunstnere som
lægger deres musik ud til fri afbenyttelse for at få det udbredt,jeg skal bare igennem mine 3000+ bogmærker
jeg ved også der er flere radiostationer man kan benytte sig af jeg skal bare finde dem i mine mange lag af bogmærker.
Manse9933

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 18-06-07 00:13

Ja, det er vist rigtig med din omtalte 50-års-regel.
Den anden problematik med hvad folk skal leve af er en lang og omfattende historie, som vi eventuelt kan tage en gang. Ganske kort tror jeg, at menneskeheden står foran en gigantisk revoultion, som også vil afskaffe de multinationales magt. Det er det globalisering i virkeligheden handler om. Flere og flere på den ganske planet ønsker frihed, fred og samarbejde. Fri for religiøst og økonomisk tyrani m.m.
Nok om det.