/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Afinstallering af IE virker ej
Fra : Kazistuta
Vist : 605 gange
200 point
Dato : 17-06-07 07:26

Efter længere tids explorer-problemer har jeg nu anskaffet mig FireEfox.
Nu har jeg så prøvet at fjerne IE via tilføj/fjern windows programmer, men alligevel bliver programmet liggende på maskinen - popups og msn hotmail dukker op som explorer-vinduer stadig. Er det meningen jeg skal slette explorer-mappen manuelt oveni? Desuden viser min "tilføj/fjern windows programmer" menu, at jeg stadig har IE, hver gang jeg starter min maskine forfra. Burde der ikke være en simpel måde at fjerne IE på med Windows XP og SP2?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-06-07 09:51

IE er en integreret del af XP, og kan ikke afinstalleres :(

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-07 10:19

IE7 kanfjernes - Ikke IE6

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 17-06-07 10:37

Det vil sige at jeg skal leve med alle fejlene ved IE6, uden mulighed for at fjerne det? Det betyder vel i realiteten at jeg lige så godt kan reinstallere wndows xp?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 10:43

Så får du bare IE6 igen - hvad hjælper det ???????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 10:44

Hvis du fjerner IE7 har du automatisk IE6.....

Så uanset hvad du gør har du en IEversion.......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-07 10:45

Du kan da bare lade være at bruge Internet Explorer, gå en tur i Program adgang og standarder og vælg Bruger tilpasset, vælg der Firefox

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-06-07 10:46

Men det ændrer ikke på, at du kan installere en anden browser, og så bruge den i stedet for.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 10:46

En reinstallation af XP vil give dig IE5 eller 5.5 alt efter hvor gammel den er....

En opdatering til SP2 giver IE6......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 10:48

Nemlig....

Brug en anden og sæt den til standard....

Så kan du glemme alt om IE

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 17-06-07 10:48

Jeg har nogle problemer med explorer (f.eks. en buffer overrun), som jeg håbede på at kunne fjerne ved at fjerne IE helt...Jeg ville helst undgå at skulle formatere og reinstallere...

Jeg ved godt at "buffer overrun" er et helt andet problem (som tilsyneladende er endnu sværere at komme af med), så derfor håbede jeg altså....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 10:52

Bare brug en anden browser som standard.....

Der er masser at vælge mellem....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-07 10:52

snakker vi om Explorer eller Internet Explorer ? Det er 2 forskellige programmer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 10:55

Før eller siden skal vi alligevel alle skifte til Vista

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 17-06-07 10:55

min buffer overrun er i explorer.exe - troede det var det samme som IE?

Jeg HAR valgt FF som standard browser, men messenger hotmail åbnes stadig som IE dokument..

>o.v.n: program adgang? hvor findes det?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-07 10:58

På min XP ser jeg Program adgang og standarder, når jeg klikker på Start, den ligger mellem Kontrol panel og Printere og faxenheder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-07 11:01

Hvis du læser hotmail fra msn messenger, tror jeg ikke du kan undgå, at det er Internet Explorer som åbner din hotmail, men du kan bruge web messenger fra Firefox, selv om den brokker sig

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 17-06-07 11:05

Sådan noget bæ...

Det burde ikke være så besværligt at ville surfe på internettet uden problemer og irriterende fejlmeldinger og pop-ups....

Nå, men så må jeg jo til det det, altså en formatering - for den buffer overrun har godt nok irriteret mig i en måneds tid nu.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-07 11:07

Husk nu backup at vigtige filer først

Godkendelse af svar
Fra : Kazistuta

Dato : 17-06-07 11:13

Tak for svaret refi. Det var godt nok ikke det ønskede svar, men sådan er det nogen gange med virkeligheden. Også tak til o.v.n., som dog må gå uden point denne gang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 11:32

Selv tak.....

Næhhh - ofte er sandheden ilde hørt