/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
setup linksys/intel
Fra : Bewiched
Vist : 625 gange
50 point
Dato : 16-06-07 21:13

Jeg har søgt herinde, og fundet en tilsvarende tråd, men ikke et brugbart svar, derfor tillader jeg mig at stille lignende spørgsmålet:

Jeg har købt en wireless router, forbundet den til min stationær via kabel og vil nu forbinde min bærbar til det trådløse netværk.

Min router er en Linksys WRT54G - netværkskortet på den bærbare er et intel og der er et program til trådløs, der hedder intel proSET.

Jeg kan sagtens finde mit trådløse netværk, men skal taste en kode for at koble på.
Jeg kan ikke finde ud af hvilken kode, jeg skal bruge og hvor jeg finder den.

Et lille ps: forklar venligst i dansk, da jeg ikke er "nørd" bare kuli ;D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-07 21:38

Har du krypteret din forbindelse (anbefales) så er det koden dertil du skal skrive, fremover er det ikke nødvendig, kun når den nye skal kobles på første gang

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-06-07 21:47

Forbind din router til modem (uplink som er den enlige port)
Sæt din PC til en af di 4 porte (LAN)
start en browser eks. internet explorer
Tast i adresselinien:
http://192.168.x.x
X.X er det tal som står i din vejledning enten på papir eller på den CD som hører til.
Følg din vejledning.....................

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 16-06-07 21:48

det har jeg måske, men er ikke sikker - jeg havde ringet ind til linksys support, fået noget hjælp med opsætning men vi kunne ikke få startet netværkskortet.

Lagde på, ringede til midtdata - fik det startet - ringede til linksys igen og fik fat i en noget mavesur kvindemenneske, der kort fortalte mig, at jeg var idiot og hun absolut ikke kunne/gad hjælpe mig, da det - fra hendes synspunkt - var intel produkt jeg skulle have hjælp til, og LAGDE PÅ!!!!

Nå anyway:
Jeg er kommet så langt, at jeg har klikket på netværksikon i systemtray, fundet mit netværk og den beder om et WEP netværksnøgle.
Der er en boks til flueben neden under: aktiver IEEE 802.1 x-godkendelse for dette netværk - skal den aktiveres eller ej??

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 16-06-07 21:50

e.c hvis jeg skal forbinde den via kabel - hvorfor hedder det så wireless?? *blondiner lige*

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-07 21:58

Jeg kan kun gætte, men mon ikke e.c mener at du fra computeren, som allerede er forbundet, skal du logge ind på routeren, for at se dit kode ord når netværket kan ses, er det kun WEB koden du mangler for at logge ind tror jeg, ved ikke med sikkerhed bruger D-Link router

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 16-06-07 22:03

Jeg har ledt på min linksys management side, men kan ikke finde koden ..
Det eneste jeg umiddelbart kan finde, der måske kunne være noget - er ********osv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-07 22:04

Kommer til at tænke på, den der setup CD som fulgte med din router, kan du ikke køre den på alle de computere, som du ønsker at tilslutte, måske kan den hjælpe dig, jeg kørte setup fra CD på min bærbare (trådløs) og det virkede med det samme min spille glade nevø er på besøg, og loggede på mit WEB krypterde trådløse netværk, kun ved at skrive adgangskoden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-07 22:05

Har du købt og sat routeren igang selv ????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-07 22:09

Citat
beder om et WEP netværksnøgle
svaret ligger i din router, gør som e.c skriver længere oppe, for at komme ind i routeren og se din nøgle, det er en god ide når du er der, at sætte et kodeord på adgangen til routeren også, men vent med det, nu skal du lige have den tråløse igang

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 16-06-07 22:20

Ja, jeg har selv købt routeren og satte den op med hjælp fra Linksys support som skrevet tidligere ..

Jeg har prøvet at bruge den cd der fulgte med, men den vil intet med mindre jeg kobler kabel til

nå, må prøve at finde een eller anden, der kan komme her in person og hjælpe mig ..
Tusind tak for jeres tålmodighed

Jeg har fundet wep koderne, men når jeg taster dem ind sker der intet

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-06-07 22:29

Ok - du skal ind i routeren og deaktivere den wepkode.
Så er der åbent til den wireless comp
prøv at koble dig på
så hopper du ud med den wireless
indstiller wepkoden igen
prøver at koble dig på med wireless og nu bør den acceptere din wepkode

men kig lige i routeren om der også er MAC - filter sat til.

Styring af router og wireless er ikke sådan lige til. (men selv blondiner kan klare det - har jeg set)

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 16-06-07 22:29

Har den samme router som din.
Du har aktiveret WEP, og derfor skulle du havde skrevet det ned den gang du fik besked på det.
Du kan ikke se den WEP kode i routerens opsætning, og derfor må du enten vælge at slå den fra, eller opsætte på ny.
ELLER tilkoble dig den kode du ikke kan se, for så kører din bærbare videre med routerens WEP sikkerhed.:

Først kopierer du denne ind i din brovsers adresselinie: 192.168.1.1
trykker enter
i den øverste box skriver du admin skriv ikke i den nederste
tryk Wireless
Tryk på den grønne hængelås, nu trykkes også på routerens frontpanels samme grønne hængelås.
Nu kan du tilkoble din bærbare.
NB: Afslut routeropsætningen, ved forneden på siden at trykke save settings, og luk siden.

Gå frem efter dennne hvis det ikke lykkedes:
http://uas.alaska.edu/cios/projects/wireless_project/linksyssetup.htm
VH Palle Hansen

Kan du ikke finde ud af det, fordi du er blondine, så skriver du igen, for der er flere der godt kan lide blondiner herinde.

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 16-06-07 22:35

hehe - så virker det (måske)
Jeg frakoblede begge - både mac-filter og wep kode!!! - men hvad nu, jeg har jo ingen sikkerhed på??

Og tusind tak, det er dog vist kun hjernecellerne der er blondine (de er det så til gengæld for alle hårrødderne)

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 16-06-07 22:40

Kom en tand videre - har nu kodet min bærbar ind (et eller andet sted i mac-filteret) og aktiveret mac-filteret ..

MEN - jeg kan ikke aktivere wep uden at miste forbindelsen igen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-06-07 22:43

efter aktivering af wep og vent et øjeblik 5 min og ved så at prøve igen bør du blive bedt om koden

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 16-06-07 22:44

og for at være helt på den sikre side - den kode jeg bliver spurgt om står:?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-06-07 22:58

Den kode har du vel selv sat.

Jeg kender kun til hvor det forskellige står i Hawking og Dlink

Men når du slår kryptering til er der også mulighed for at skrive koden ind.

Wep 64bit hex har disse kodemuligheder: >1234567890abcdef< og der skal bruges 10 stk af dem.

eks. abc12356df

Har du flere ruder at skrive kode i så er det nok med den øverste.

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 16-06-07 23:00

så tror jeg det virker

Åbnede den hjemmeside til routeren fra den bærbare og tilkoblede wep - og så ville den tage koden
Har lige prøvet at genstarte, og den koblede sig straks på nettet - jubiiiii ..

I er jo et par stykker, der har været til stor hjælp - kan jeg splitte poinene op eller??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-06-07 23:02

- du kan ikke dele point, men jeg afstår fra point.

Godkendelse af svar
Fra : Bewiched

Dato : 16-06-07 23:06

e.c: Så må du nøjes med et simpelt men 1000% ment TUSIND TUSIND TAK

pallebhansen: du får så hermed poinene, og også tusind tak for hjælpen til dig

Kommentar
Fra : e.c