/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Monkey business
Fra : Nik_
Vist : 679 gange
20 point
Dato : 16-06-07 20:44

Kender godt betydningen, men hvordan ville man oversætte det til dansk?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-07 21:33

Plattenslager.....

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-06-07 21:50

Monkey Business

Bund
150 g blødt smør
100 g melis
100 g hvid chokolade
6 g æggeblommer
6 g æggehvider
50 g finthakket basilikum
100 g mel

Smør og melis røres sammen, den smeltede chokolade og blommer tilsættes. Derpå vendes de piskede æggehvider i.
Melet sigtes, blandes med basilikum og vendes i massen.Det hele fordeles på en kantplade og afbages ved 210°Ci ca. 20 minutter.

Figen/banan gelé
1 ds figener
2 stk bananer
5 stk husblas
1/2 dl limesaft
1/4 dl Cherry Herring

Figener og bananer moses, hvorpå de passeres fint. Den smeltede husblas samt limesaft og Cherry Herring tilsættes.

Bananfromage
4 æggeblommer
75 g melis
50 g hvid chokolade
3 g bananer
5 g husblas
500 g fløde

Æggeblommer og melis piskes over vandbad. Den smeltede chokolade og de mosede bananer røres sammen med husblas. Flødeskum vendes i til sidst.
Fremgangsmåde.
Bundene udstikkes og sættes i ringene. Herpå lægges en bananskive, hvorpå geleen fordeles i de 25 forme. Bananfromage fyldes i og kagen afstryges. Afpyntes som vist på foto med tørrede bananer, figen, rød basilikum og hvid chokolade.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-06-07 09:07

abekattestreger; hundekunstner; fup, svindel

dr.dem

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-07 12:05

Oversat fra "De Stribede"

monkey business = hundekunster, fikumdik.

Og ikke hundekunstner som dr_dem skriver

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-07 12:09

Fra Nudansk Leksikon så er hundekunster = narrestreger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 12:23

Der kan findes masser af oversættelser til sådanne udenlandske ord......

Derfor indgår de også ofte i sproget (uden oversættelse) da det aldrig helt vil give den samme mening i andre sprog....

Bl.a. vittegheder giver noget helt andet...

Bare se hvordan div. oversættelsessider oversætter fra engelsk til dansk