/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Melodi / Musik - La Liga?
Fra : CLAN
Vist : 1145 gange
400 point
Dato : 16-06-07 16:49

Hejsa
Er der nogen som ved hvem der spiller baggrunds musikken på kanal 5 i TV, når de reklamere for fodbold La Liga?

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 16-06-07 17:35

Det letteste i sådanne situationer er at skrive til tv-kanalen selv:

http://kanal5.tvdanmark.dk/kanal5_info/kontakt_os/index.php

Nu har jeg tilladt mig at spørge dem for dig, så må vi se om der kommer svar før næste uge. Tidligere har Kanal 5 i hvert fald været flinke til at svare mig, når jeg har haft spørgsmål om underlægningsmusik hos dem....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-06-07 17:41

OK... Vi venter og ser

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 16-06-07 18:18

Er det denne...kan ikke selv se kanal 5

http://www.metacafe.com/watch/70684/top_10_goals_in_la_liga/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-06-07 18:41

Hej Ziggy99
Nej desværre... jeg bør måske lige tilføje, at undelægningsmusikken ikke indeholder sang, den er ren instrumental. Det ku' godt lyde lidt hen a'la Safriduro, men lidt mere "dance" præget, så jeg er ikke helt sikker.

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 16-06-07 20:12

Jeg har lige set en reklame for la liga, hvor de godt nok spillede en anden underlægningsmusik end sådan som jeg husker den - dette her nummer var mere 90'er præget, jeg er tilbøjelig til at sige DJ Quicksilver, men jeg har ikke kunne finde det præcise nummer, så det er nok ikke ham.
Spørgsmålet er så, hvilket et af de to baggrundsnumre, du leder efter....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-06-07 20:16

DJ Quicksilver lyder som et meget godt bud
Så mangler vi bare titlen på melodien

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-06-07 20:39

Mon det er Bellissima (Video Mix) med DJ Quicksilver
Jeg må lige rode lidt med "rytmeboxen"

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 16-06-07 20:56

Nej, det er nemlig også det eneste nummer med DJ Quicksilver, jeg har på mine gamle 90'er opsamlinger. Har lyttet til det (derfor jeg skrev kommentaren med DJ Q), men selvom lyden/stemningen passer nogenlunde, er det altså ikke dette nummer, der spilles i reklamen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-06-07 10:23

Tilstår på stedet, at jeg ikke kan se kanal 5.

Dj Quicksilver har også et nummer der hedder - Believe- og - Free -hvor der kun er meget lidt sang på, så alt efter hvor meget man kan hører af melodien kan der jo være klippet udenom den smugle sang??

Hvis det nu er Quicksilver kan du aflytte lidt her, hvis linket ikke virker, så må lige skrive i søgefeltet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-06-07 15:39

Hov ser først nu at jeg ikke fik linket med, men du har nok selv fundet ud af at det ikke er DJ Quicksilver siden du "starter forfra"

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./artist/viewartist.htm&artistid=4260

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-06-07 18:45

Tjahhh! Jeg har ikke fundet "den" endnu, så nu er der også http://www.kandu.dk/spg105948.aspx for at komme med under de 10 seneste igen

Accepteret svar
Fra : boibbo

Modtaget 400 point
Dato : 20-06-07 15:20

Hej jeg ved hvad det er for en

Faithless - insomnia

Du kan se og høre den her

http://youtube.com/watch?v=JOy5LOsV6Vs

Spolæ frem til 2:18 og så tror jeg du kan kende den fra la liga reklamen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-06-07 10:08

Hej boibbo
Jeps! Det er den... men som du skriver, så skal man helt hen omkring 2:18 før den er genkendt.
Mon ikke den findes som instrumental... han er da ikke til at holde ud
Faithless - Insomnia

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 21-06-07 10:09

Tak for svaret boibbo.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-06-07 18:50

OK! Der er op til flere variationer, nogle bedre end andre... men her er de, så kan I jo selv "søge" på nettet
Faithless - Insomnia
Faithless - Insomia (Monster Mix)
Faithless - Insomnia 2005
Faithless - Insomnia - I Can't Get No Sleep (Club Mix)
CLUB-Euro - Insomnia remix-Techno Dance Hits Mix
Dance Faithless - Insomnia (club mix)
Benny Benassi - Club - Insomnia Remix - Techno Dance Hits Mix
Dj Tiesto - Insomnia
Milk Inc & Lasgo & Sylver - Insomnia (Live at TMF Awards 2003)
MTV mash ups - Faithless Vs Eurythmics - Sweet Insomnia
Techno - faithless - Insomnia (Darkboy's 2002 Trance Dub Mix)
Faithless Vs. Darude - Sandstorms Insomnia (2000 DJ Jerez Bootleg Remix)