/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Login script
Fra : edbhans
Vist : 570 gange
500 point
Dato : 16-06-07 11:47

Hjælp - jeg har brugt dette script for at beskytte en del af mine sider - efter opgradering fra explorer 6 til explorer 7 virker det ikke mere.

"Fejlen" kommer, når jeg skal trykke "Ja" til at logge ind, så er reaktionen "forkert kode" - og det har jeg slet ikke tastet ind endnu.

Er der én, der kender en rettelse?

Kode
<!-- SCRIPT - simpelt password -->

<script>
var p=confirm("Denne side er beskyttet. Ønsker du at logge ind?")
if(p){
var ans="KODE";
var pass=prompt("Indtast kode")
if(pass!==ans)
{
alert("Forkert password - siden lukkes!")
window.location="fejlside.htm"
}else{alert("Velkommen til vores private område");}
}else{window.location="fejlside.htm"}
//http://www.a-begynder.dk
</script>

<!-- SCRIPT - simpelt password - SLUT -->

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-07 12:10

Din kode virker fint hos mig

Så det må være en indstilling i din browser/operativsystem som fejler

Har du prøvet i din browsermenu:

Funktioner(Værktøjer CRTL+ u)->Internetindstillinger-> fanen;Generelt-> under afsnittet "Browserdata" vælge [Slet...] og derefter nederst [Slet alt...] ..sæt fluebenet og vælg [Ok]

Luk browseren og prøv igen

..eller gætter jeg på det er dien instilleínger for autoudførsel som driller:

Funktioner(Værktøjer CRTL+ u)->Internetindstillinger-> fanen;Indhold under afsnittet Autoudførsel [Indstillinger] ..fjern alle flueben og klik [Ok]

Ps. <script> ..bør erstattes med : <script type="text/javascript" language="javascript">

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-06-07 12:26

Ingen problemer med scriptet i IE 7 her. Virker fint.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 16-06-07 12:48

Molokyle - har lige foretaget begge ændringer - desværre uden held.

Når jeg trykker på knappen til "det lukkede område", siger den: "Forkert kode" og straks kommer der et billede med blokeringsoplysninger og en tekst på selve baggrunden med, at dette websted bruger programkode.

Ideer til, hvad der så kan være galt hos mig, da det jo virker hos jer?

Tjek evt. lige www.alhans.dk og tryk på knappen "kun for medlemmer" og sig JA - hvad sker der så?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-06-07 13:47

Dit script på din hjemmeside virker ikke her. Nu har jeg prøvet at oploade det og jeg kan heller ikke få det til at virke.
Da jeg prøvede det tidligere var det internt på min computer og der var ingen problemer.

Jeg kan ikke lige se hvad der er galt, men der er masser af script på nettet så prøv et andet.

Jeg bruger selv et der er lavet i flash, som du kan se her et eksempel på her http://www.bentjuul.frac.dk/

Hvis du ikke har flash så kan jeg tilrette den til dig, hvis du kan bruge den.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 16-06-07 13:59

bentjuul: det ser interessant ud.

Mit behov er, at jeg gerne vil uploade alle mine billeder; men kun sådan, at de, der kender koden, kan se dem (og man skal selvfølgelig ikke kunne se koden på nettet) At så nogle meget fingersnilde vil kunne finde ud af at komme bagom og ind i systemet, må jeg leve med - bare de 99% bliver stoppet.

Kan dit system dette, er jeg meget interesseret.

Og med hensyn til flash er jeg en ren novice - ved ikke, hvad det er. Så din hjælp skal nok være grundig, hvis du har tid og lyst

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-06-07 14:21

Så send mig en PM hvor du kan give mig brugernavne (der kan godt være flere) og password (der kan kun være et) og stien og navn til den html fil der skal åbnes hvis indtastningerne er rigtige. Koden bliver lavet i flash actionscript og lagt på knappen.

Hvis der er andet der skal ændres så skriv det - så sender jeg det færdigt til dig med en html side hvor flashen bliver loadet ind i.

Du kan også sende mig en mail - brug mit brugernavn (snabel a) gmail.com

//bentjuul

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-06-07 14:45

Der findes et hav af muligheder
- http://www.google.dk/search?hl=da&q=password+hjemmeside&meta=
- http://www.google.dk/search?hl=da&q=password+homepage&meta=
bentjuul... den du har "bygget" ser effektiv ud - intet at se i vis koder
Følger lige med... hvis I skulle komme med et nyt "guldkorn"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-06-07 14:51
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-06-07 17:10

Jeg har nu rettet flashen så dit brugernavn er din mailadresse http://www.bentjuul.frac.dk/ og der kan være op til 20 tegn i dit brugernavn.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 500 point
Dato : 16-06-07 19:20

Så har jeg sendt filerne til dig, og det ser ud som linket her http://www.bentjuul.frac.dk/ Du kan dog kun rette i det såfremt du har Flash MX2004 eller Flash 8.

Men måske kan du bruge et af de script som CLAN henviser til, som vil være meget lettere hvis du vil undgå Flash.

CLAN > Hvis du har Flash indstalleret så kan jeg sende dig .fla'en der er tilrettet til dig og en forklaring.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-07 00:45

Jep. Jeg prøvede det også kun lokalt. Efter up-load var det en anden snak. Da fik jeg samme problem som jer.

Her er en forklaring på hvorledes man laver password scripts med flere forskellige teknikker:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/pass.asp

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : edbhans

Dato : 17-06-07 13:17

Tak for svaret bentjuul. Du har ydet mig en utrolig flot og tålmodig indsats.

Også tak for de øvrige indlæg.

Hans i Nuuk

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-06-07 13:28

Jeg sidder pt og prøver at sætte mig ind i et andet script fra molokyle's seneste link - du hører fra mig hvis jeg finder ud af det.
Jamen tak point - og god vind med dit site

//bentjuul