/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ang. virus
Fra : karin42
Vist : 530 gange
50 point
Dato : 16-06-07 09:59

Vi har haft uvelkommen besøg af en kedelig virus. Vi har slettet alt og fået geninstalleret XP !
men computeren slukker og tænder ind imellem af sig selv .
Hvad gør vi / eller ikke gør ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-07 10:18

sikker på alt er slettet ??? hvis I har valgt at beholde mapper osv kan der være skidt tilbage

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 16-06-07 10:23

Selvfølgelig er alt formateret , men der var ting den ikke kunne slette. Vore nabo som har lidt forstand på de dele hjalp os , men der er stadig noget kukkeluk med maskinen. Lyden kan vi heller ikke finde igen - har du et godt tip ?

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-06-07 10:26

Du kan få hjælp her

http://www.malwarecheck.dk/forum

Du skal bare oprette dig som bruger

VH

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-07 10:29

Pc'ens "slukken og tænden" kunne nu også skyldes andet end virus. Har du i BIOS tjekket egenskaberne for WOL (Wake On LAN) og Strømstyringsegenskaberne?

Det er forskelligt fra BIOS til BIOS fabrikat om disse indstillinger findes. Om de sættes ved fabrikkens default indstillinger og hvad menuerne hedder. Normalt kan man dog fra BIOS både indstille automatisk "tænden og slukken" af såvel netkortet som hele systemet. Blot skal der være strøm til Pc'en fra forsyningsnettet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-07 10:37

som thomas

følg vejledningen her: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9

læg derefter loggene ind her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=11&sid=e32f215b3e16db3aa69f8c63a852f69c

for en sikkerheds skyld- er du virusfri er det i hvertfald så elemineret

jeg kan ikke lide du skriver alt er formateret men -
Citat
men der var ting den ikke kunne slette

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 16-06-07 12:27

Citat
Lyden kan vi heller ikke finde igen - har du et godt tip ?

1.) ..kan ikke finde indstillingerne evt. ikonet i systembakken?

2.) ..eller kan I ikke høre lyden?

Der er nemlig en forskel på løsningen i de 2 tilfælde

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 16-06-07 15:59

Tak for svaret molokyle.
Vi takker mange gange - og forsøger