/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Stenhøj autolift - hjælp?
Fra : martinussen
Vist : 1177 gange
500 point
Dato : 15-06-07 22:34

Hej,

Jeg har lånt en bekendts værksted, men han er desværre ikke til at få kontakt i hele weekenden. Så har jeg kørt min bil op på en en autolift af mrk. Stenhøj. Det er en lift man kører op på nogle lange jern plader og parkere bilen, og hæve så liften. Det gik fint med at hæve liften, men når jeg nu skal have bilen ned igen kan jeg ikke få den til at virke.

Der er en knap med pil op (vel til at hæve)
Der er en knap med to piller som peger til venstre og højre
Der er en knap med pil ned (vel til at sænke)

Efter instruktionen, skulle jeg trykke pil op (for at de små paler fjernes) og så trykke pil ned. Men den vil fint køre op og fjerne de små paler, men der sker intet når jeg trykker ned.

Så nu har jeg en køreklar bil igen, som jeg bare ikke kan køre i.

Øv,øv.. Nogle der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-06-07 22:39

Der er en fejl på liften, for det er "bare" pil ned, så vent hellere til din bekendte kommer hjem, måske han har prøvet det før

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 15-06-07 22:48

Øv, skulle nemlig gerne bruge min bil imorgen.

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 15-06-07 23:19

der skulle side en knap du trykker ind så du udløser palerne altså tryk knappen ind og lige køre en cm op for at sikre at palerne er frie så kører du bare handtaget ned så skulle liften køre ned

tykkemand

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-06-07 23:19

Jamen jeg mener der fra betjeningsstedet, er en stang, man vipper.
Altså kør op, så palerne vipper fri, så sættes den frie hånd over, og holder/vipper et håndtag, det skal man blive ved med at holde, samtidig, trykkes ned.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-06-07 23:25

Eller en extra knap, på betjeningspanelet man holder inde

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 16-06-07 03:24

du skriver

1. Der er en knap med pil op (vel til at hæve)
2. Der er en knap med to piller som peger til venstre og højre
3. Der er en knap med pil ned (vel til at sænke)

Jeg gætter på, at 2 udløser palerne, og 3 sænker liften.
Tryk og hold 2 inde mens du trykker på 3

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-07 11:48

tragisk - men latteren satte sig fast her

ps har ejeren ikke mobiltelefon med mon ????

(ingen yderligere kommentarer - tror jeg )

Kommentar
Fra : per_jacobsen

Dato : 16-06-07 16:02

Kør liften lidt op, så sikkerhedslåsepalerne ikke mere er i indgreb.
Tryk på udløserknappen til sikkerhedspalerne og hol den indtrykket samtidig med, at du trykker på sænkeknappen

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 16-06-07 18:11

padlerne plejer at køre på trykluft så du skal ud og tænde for trykluftkompressoren