/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
skoda fabia eller skoda octavi
Fra : bpedersen
Vist : 891 gange
100 point
Dato : 15-06-07 20:38

hej.

Jeg har fundet disse to biler

Skoda Fabia 1,4 16V Elegance Combi

TYPE:    Benzin personvogn
ÅRGANG:    6/2003
KILOMETER:    94.000
PRIS:    kr 124.900
DØRE:    5
FARVE:    Lysblåmetal
UDSTYR:    Airc., 15" alufælge, vinterhjul, fjernb. c.lås, fartpilot, startspærre, sædevarme,
el-ruder, cd/radio, abs, servo, træk, 1 ejer, service ok, 4 airbags,

2.
Skoda Octavia 1,9 TDi Ambiente
Detaljer    Billede

TYPE:    Diesel personvogn
ÅRGANG:    1/2002
KILOMETER:    148.000
PRIS:    kr 132.900
DØRE:    5
FARVE:    Blåmetal
UDSTYR:    alu., vinterhjul, Airc, c.lås, el-ruder, cd/radio, db.airbag, indfarvede kofangere, lev. nysynet, service ok, træk, ikke ryger, 1 ejer, motorkabinevarmer, MEGET UDSTYR STOR WEBATO MOTOR VARMER LEV MED UNDERVOGNSBEHANDLING & 12 MD GARANTI

Jeg kan forsikre disse to biler til næsten samme pris.
Men hvad skal man vælge.
Octavia'en har jo lidt mere trækkraft end fabia’en, men den har jo snart kørt 150.000 km.
Fabia'en er jo lidt nyere, men billiger. Er det en god motor der er i fabia’en, det er jo kun en 1,4 men med 101 hk. Har den kraft nok til landevejskørsel?
Han man forvente de store omkostninger på disse to biler?
Hilsen Brian

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 100 point
Dato : 16-06-07 02:36

Så vidt jeg husker, sidder der en bedre motor i octavia'en, så den ville jeg klart vælge. Men vent lidt til der kommer en ekspert på området. Så er du ikke i tvivl.

P.S. Ved du hvad ligheden er mellem det at køre Skoda og kneppe en gris????

...Det er helt vildt fedt indtil ens venner finder ud af det

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-06-07 07:50

Køber man bil har man vel også en tanke om hvad man har brug for. Det første er vel pladsen, det andet er økonomien på langt sigt, - kører du langt nok til at bære den ekstra miljøafgift som pålægges dieselbilen. Du skal ikke være bange for km.-tallet, der er nok 250-300000 km. tilbage i de begge. Men engang når du skal handle igen, er der måske mere køberpontentiale i den lille bil.
Jeg personligt ville vælge Octaviaen`, men det er fordi jeg slæber med campingvogn, og ligeledes må du have et behov, eller en tanke om sådant, for er det kun transport fra A-B for dig selv, ville jeg købe den lille, og den driftgevinst der er ved den, købe en flaske vin fredag aften.

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 16-06-07 12:52

oaky. er det ikke ejerafgiften ud snakker om der kulle være dyre ved octaviaen, den ligger på 3.220kr.
jeg har aldrig hørt om den milijø afgift på diselbiler. hvor kan man læse om det?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-06-07 20:11

Jo den hedder grøn ejerafgift. men det udledes af det samme.

Godkendelse af svar
Fra : bpedersen

Dato : 04-08-07 18:02

Tak for svaret CiviC.