/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Styrthjelm til MC
Fra : Avant85
Vist : 1732 gange
200 point
Dato : 15-06-07 19:32

Er der forskel på styrthjelme ?
Er der noget man skal være opmærksom på ved køb af en styrthjelm, som skal bruges til kørsel på motorcykel ?
Hvor køber man en rimelig god/sikker hjelm til en rimelig pris ?

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-07 19:37

Du skal være sikker på, at den er godkendt til MC og ikke kun til knallert.

Det med prisen er svært, for det er ikke det man skal købe styrthjelm efter...det skal man efter pasformen, en af de ting der er allervigtigst når du køber hjelm.

Derudover er der forskel på hvor meget støj der er indeni hjelmen når man kører.

Schubert-hjelme skulle være de mest støjsvage.

Men motorcykelforhandlere har som regel et større udvalg af forskellige mærker, så prøv dig frem og få råd og vejledning der til pasform o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-06-07 20:34

Der er Shoei, Caberg, Schubert(S1), Shark, ARAI, Nolan og mange flere.

Jeg mener alle hjelme er "E"-mærket (et gult stofmærke der som regel sidder på hagestroppen) er godkendt båden til knallerter og MC'er.

Men prøv den på. Man siger den skal sidde sådan at man ikke kan tygge tyggegummi med hjelmen på. Hold dig langt væk fra T. Hansen´s hjelme.

Du skal måle din hovedomkreds og trækker én cm. fra for at få str.

Jeg skal have en Shoei eller en Schubert, og en Caberg som passager hjelm.
Schubert S1 skulle være meget støjsvag.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-06-07 20:37

+
Du kan køber de ''gode gamle halv-hjelme''
Hvis dine ører IKKE kan lide at holdes inde.'

Skal prøve at finde et link...

Ellers prøv at søge/Google på en HALVHJERNE under MC + ? og du finder den.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-06-07 20:42

Citat
Hold dig langt væk fra T. Hansen´s hjelme.

Går UD fra alle GODKENDTE mærker, også kan købes hos___

Om de har VÆRET prøvekørt, eller de ombytter varer, MED SYNLIGE SKADER,
skal jeg ikke kunne sige...

MEN en´ hjælm, er bedre end INGEN.

Håber du ____følger min mening/ ægge-skald.

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 16-06-07 06:06

Hej,

Søger du en MEGET billig med godkent hjelm, så se lige her:

http://my.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=510092372

MVH
Lars

Kommentar
Fra : SDL

Dato : 18-06-07 07:52

ALDRIG BRUGT!

Kommentar
Fra : castin

Dato : 18-06-07 11:52

Køb aldrig brugt - kik på pasform og komfort, derefter på prisen. Husk nu, det er dit hovede den skal passe på - du har kun det samme.

Accepteret svar
Fra : castin

Modtaget 200 point
Dato : 18-06-07 12:48
Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 18-06-07 15:02

Tak for svaret castin.