/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Forbehold for trykfejl
Fra : amandaKanDu
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 15-06-07 18:24

Jeg har lige købt en ny pc i Bilka og i annoncen står der at den har 4 USB porte, men der er kun 3 på computeren.

Kan der gøres noget her? Jeg syntes der er en væsentlig mangel ved computeren i og med at der mangler en usb port.
På bagsiden af deres katalog skriver de at der tages forbehold for trykfejl.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-06-07 19:05

Så længe "trykfejlene" ikke er systematiske er der ikke noget at gøre hvis forretningen henviser til, at det er en fejl.
Desuden kan du jo se "dyret" inden du køber og man har lov til at se sig for.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-06-07 19:15

Du har måske også alle fire porte. Den ene kan nemlig ligge inde på motherboard.
Altså hvis det er en stationær comp.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-06-07 20:01

Kalde det for væsentlig mangel er vel at overdrive.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-06-07 20:51

Citat
men der er kun 3

Tror IKKE jeg har været ude for en PC, der KUN
Har et ULIGE antal USB porte, JO MEN SÅ SKAL DEN VÆRE GAMMEL
Du er sikker på at du har 3 og ikke 4 prøv lige at tjekke dit system IGEN.

Til tider, får jeg melding om AT jeg har flere usb porte, end der er plads til

Videre hjælp OG tiltale får du her...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-06-07 20:52

Citat
Videre hjælp OG tiltale får du her...

INDE___

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 15-06-07 20:53

Som hovedregl har du lov til at hæve købet i det der en mangel ved varen, i den 4 port mangler, om den er væsentlig eller ej, det kan vi ikke vurdere, idet vi ikke ved hvor mange usb port du har brug for....

Men hvis jeg var dig, vil jeg tage i Bilka aflevere computeren og forklare hvad der er galt, de plejer at være til at tale med... Har selv fået byttet noget der ikke levede op til vores forventninger...

MVH
Mulleni

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-06-07 21:01

START/ kontrolpanel/ søg efter NY HARDWARE
og de er DER.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-06-07 21:04

Ellers ER der en fejl, men TVIVLER meget på
at du kan få byttet en PC på grund af det, USB ((billiger+nemmere at købe et kort 100.-))
den bliver sendt på VÆRKSTED et ½ år,
hvor de håber på_ at DU opgiver

Kommentar
Fra : kj

Dato : 17-06-07 11:25

Det er hurtigere at købe en kortlæser(som du måske også har brug for til Camera m.m.) som også har 3 USB porte, alt en USB Hub med 3 porte og kortlæser til mange forskellige kort.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 17-06-07 14:56

prøver igen: Hvad siger lovgivningen hvis der er en mangel og der tages forbehold for trykfejl???
endnu ingen der har besvaret spørgsmålet!

Der er kun 3 usb porte, jeg vil ikke have pc'en byttet, og jeg har en hub.

Kommentar
Fra : BjarneD