/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Computer til Computer netværk
Fra : zag
Vist : 451 gange
100 point
Dato : 15-06-07 17:03

Hej Kandu

Ville høre om det er muligt at forbinde to bærbare med hinanden, uden at man bruger en Router eller en AP

Jeg har på min bærbar et mobilt bredbånd tilsluttet og kunne godt tænke mig, at det var muligt for en anden at forbinde sig via mit trådløse netkort og dermed komme på nettet.

Min bærbar er en ASUS A6R

Mit trådløs kort er ASUS 802.11g netværkskort

Venlig Hilsen

Tejs

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-06-07 17:19

NIX din bærebare vil ikke kunne kommunikere til to forskellige enheder på samme tid.

Kommentar
Fra : zag

Dato : 15-06-07 17:35

Den skal også kun forbinde til en computer, internettet går igennem modemmet til mobilt bredbånd.
Har før set på min liste over tilgængelige trådløse netværk, at det har været en computer til computer forbindelse

Tejs

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-06-07 18:31

Du skal bruge et krydset lan kabel som du sætter i de to pcer lanport

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-06-07 18:32

lan kabel = netværkskabel og det skal være en krydset model. Det kan købes i alle større supermarkeder og i mange andre forretninger.

Trådløst som du beskriver det, nej desværre ikke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-06-07 19:27

Med to adaptere kan du forbinde computere tråsløst. Det hedder AD HOC
Adaptere = wireless netkort