/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl i brænding af ISO-fil med
Fra : steenstrup
Vist : 638 gange
500 point
Dato : 15-06-07 09:50

Hej med jer jeg håber virkelig at der er en der kan hjælpe.

Når jeg forsøger at brænde en isofil, brænder den hele DVD-skiven og slutter så af med en fejlmeddelelse. Den skriver:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I/O Error!

Device: [0:0:0] TSSTcorp CD/DVDW SH-S182D SB04 (D:) (ATA)

ScsiStatus 0x02
Interpretation Check Condition

CDB: 28 00 00 00 00 00 00 00 01 00
Interpretation: Read (10) - Sector: 0

Sense Area: 70 00 05 00 00 00 00 0A 00 00 00 00 21 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Interpretation: Logical Block Adress out of Range

Derefter får jeg mulighederne, cancel/try again/ continue.

Har prøvet alle 3 og alle ender med samme fejl

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 15-06-07 10:28

Nu ved jeg ikke hvilket brænderprogram du bruger eller din pc kapacitet.

Men prøv at sætte hastigheden ned på din brænding og lad være med at lave noget andet på computeren imens du brænder.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-06-07 10:41

Citat
Logical Block Adress out of Range

Kunne tyde på en fejl på din disk, eller din Image fil.
Prøv at flytte din fil til et andet sted på din disk.

Ligger der noget på din DVD når du er færdig.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 15-06-07 11:12

Det kan måske skyldes for ringe dvd skiver prøv at bruge nogen som skulle være af god kvali.

ellers prøv at hente et nyt brændings program og prøv med det se hvad der sker.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-07 11:34

Prøv at bruge dette lille nemme brænder program, læg ISO filen og brændren i samme mappe, så er det bare at klikke Burn ISO, den har selv valgt din OSO fil til brænding, du kan med fordel sætte brænder hartighed lidt ned, for eksempel fra 32x til 16x

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-07 11:35
Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 15-06-07 19:11

kik på din dvd skive og set brænde hastigheden lave en max på din DVD skive.

o.v.n hmm 32x speed på en dvd er da hvis meget hurtig, de hurtigst DVD'er er hvis 16x

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 15-06-07 22:25

nej 18 x er det hurtigste....

Kommentar
Fra : steenstrup

Dato : 16-06-07 00:23

1. Nu ved jeg ikke hvilket brænderprogram du bruger eller din pc kapacitet.

Men prøv at sætte hastigheden ned på din brænding og lad være med at lave noget andet på computeren imens du brænder.

Jeg har brugt IMGburn og Nero. Jeg har forsøgt at brænde med 4x og 2x hastighed. Kapaciteten skulle vidst ikke være noget problem, da computeren er nyligt opdateret. Dog er det et scsi dvd-drev og harddisken er sata, kan det betyde noget?

2. Kunne tyde på en fejl på din disk, eller din Image fil.
Prøv at flytte din fil til et andet sted på din disk.

Ligger der noget på din DVD når du er færdig.

Disken er kun 2 mdr. gammel så der burde ikke være noget i vejen. På nogle af skiverne har der ligget noget på, men ikke noget brugbart. (Jeg kan bare se at der er brændt på skiven). Jeg har prøvet med et par forskellige iso-filer, der alle laver samme problem.

3. Det kan måske skyldes for ringe dvd skiver prøv at bruge nogen som skulle være af god kvali.

ellers prøv at hente et nyt brændings program og prøv med det se hvad der sker.

Jeg har prøvet forskellige brændingsprogrammer uden held. Mht. skiverne har jeg brugt samme type skive alle gange en -R skive. Jeg vil forsøge med nogle dyrere i morgen og se om det virker. Dem jeg har brugt har ikke været nogle dyre nogle.

4. Prøv at bruge dette lille nemme brænder program, læg ISO filen og brændren i samme mappe, så er det bare at klikke Burn ISO, den har selv valgt din OSO fil til brænding, du kan med fordel sætte brænder hartighed lidt ned, for eksempel fra 32x til 16x

Jeg har hentet programmet, brændt med 2x hastighed og den failede også .

Konklusionen må være at jeg vil forsøge med nogle dyrere medier i morgen. Men kom gerne med gode ideer eller forslag