/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bedste processor lige nu?
Fra : metalfaust
Vist : 626 gange
100 point
Dato : 15-06-07 09:23

Hej, jeg er ved at kigge på en bærbar, men er kommet lidt i tvivl om, hvad den bedste processorer. Jeg ved noget af det bedste hedder Intel Core 2 Duo, men er der flere varianter på området, hvad er den bedste processor til bærbare osv.? Eller måske er der noget endnu nyere på markedet?

Kommentar
Fra : risper

Dato : 15-06-07 09:49

Prøv at kigge her

http://www.laptopworld.dk/index.php

God fornøjelse

Risper

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-06-07 11:11
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-06-07 11:13
Kommentar
Fra : zith

Dato : 15-06-07 11:15

Jeg har selv en intel core 2 duo 2 Ghz i min bærbar og det er en rigtig fin processor den kan yde meget og er meget stabil selv i presset siturationer.

Men der kommer hele tiden noget nyere, nu kan man også få en Quad core processor men ved så ikke om man kan få den til bærbar endnu.

Men hvis du står og skal købe en bærbar nu her så ville jeg sige en Intel core 2 duo er et meget fint valg så skal du bare selv finde ud af hvor hurtig du vil have den og hvor meget ud vil give for den.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-07 12:18

Du kan selv sammenligne CPU'er her: http://www.cpuscorecard.com/

..under menuen: http://www.cpuscorecard.com/cpu_comp.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-06-07 12:31

Sidste nye Cpu stammer fra omkring 2003

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 15-06-07 13:18

Jeg kan se der nogle gange står Intel Core 2 Duo og andre gange Intel Core Duo. Hvad er forskellen?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-06-07 13:36

Første og anden generation.

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 15-06-07 13:50

Jeg mente nu mere i retning af ringere eller bedre? Markante forskelle? Hvad bør jeg f.eks. vælge af en Intel Core 2 Duo med 1,6 GHz og en Intel Core Duo med 2,2 Ghz?

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 15-06-07 14:10

core 2 duo er bedst og så skal det være Santa Rosa Teknologi<< (Har det bedste Chipset)

Ved ikke om der er kommet noget endnu nyer... Ellers er det i hvert fald meget dyrt, så.

Har du brug for så god en processor? Det lyder ikke som om du er den største computer nørd

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 15-06-07 14:12

Jeg vile vælge core 2 Duo(nyeste teknologi,forbedert fra core duo) med mindst 1,8 Mhz og en

front Side Bus på 800 MHz (du kan kører med hurtigere ram)mindre flaske halse med andre komponenter i systemet.

Core Duo har en maximal front Side Bus på 667 MHz ælder teknologi.
Så en core 2 duo 1,8 er jeg 99% sikker på vil
kører med den samme hastig hed som en core duo 2,2 Mhz(med den rigtige ram hastighed ddr 2 ram 800Mhz).
Mem har du gysserne så køb en slæbarr med den største core 2 duo 2,4 Mhz.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-06-07 14:17

Intel® Core™2 Duo processor T7700

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-06-07 14:21

og taste fejl er gratis

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 15-06-07 14:22

^ Den ville jeg også bakke op om, hvis du altså skal bruge så god en processor? Hvis ja, hvad?

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 15-06-07 17:32

ops.. Til hvad*

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 16-06-07 16:47

Tak for svaret Manse9933.