/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
router der rækker langt
Fra : phj50
Vist : 861 gange
500 point
Dato : 15-06-07 02:16

hvordan og hvad skal jeg bruge

afstand ca. 500 ntr. gennem flere vægge

evt. med ekst. antenne

på forhånd tak

mvh
peter

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 15-06-07 07:47

Du skal bruge antenneforstærker, hvis du mener trådløs forbindelse.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-06-07 07:53
Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 15-06-07 08:00

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
- her er lidt læsestof:

http://www.eksperten.dk/list.phtml?Esession=50b56e9ddf183ddef50439d5f4f7c1c1&method=and&excerpt_on=1&find=langtr%E6kkende&x=5&y=3

- god weekend

virker så ikke

denne skulle
http://www.eksperten.dk/

ellers kik her
http://www.computercity.dk/

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 15-06-07 08:02

Citat
denne skulle
http://www.eksperten.dk/

virker så heller ikke kun nogle gange

dr.dem

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 15-06-07 08:26
Kommentar
Fra : zith

Dato : 15-06-07 08:40

Nu er det svært at sige hvad du skal gøre uden at have set på forholdende men hvis du skal have trådløs over 500 m så kunne det være en mulighed at få et access point med en antenne forstærker på. men nu ved jeg ikke om det er i samme bygning og hvad de forskellige vægge er lavet af og om der er rør og div. andre ting i dem.

En kraftig trådløs router er den nye dlink DIR-635 den skulle være 650% hurtigere end de andre.

Nu ved jeg ikke hvor meget det må koster men ellers var der også en mulighed du købte 2 access points 2 udendørs antenner og satte dem til at komunikere med hinanden ude på ydervæggen da du så sparer at skulle komme i gennem de flere vægge og miste noget signal på det.

Men 500m er et godt stykke og når der er så langt imellem skal der ikke meget til for at man mister forbindelsen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-06-07 10:21

Citat
afstand ca. 500 ntr. gennem flere vægge

Glem det - det bliver dyrt med et proff udstyr.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 15-06-07 10:49

Antenneforstærkere, bruges bl.a. i bebyggelsen Grønningen i Greve

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-06-07 17:08

Lad det lige være slået fast, at et trådløst signal fra router, er et meget højfrekvent signal (2,4 GHz).
Jo højere frekvens jomere følsom over for forstyrelser og såkaldte skygger.
Normalt regner man med en rækkevidde på ca. 100 meter under gode forhold.

Hvis du har mulighed for at opsætte to udendørs antenner der kan se hinanden, og at disse antenner er retningsantenner med en god egen forstærkning, så samles signalets udstråling, i et bundt, lige som lyskeglen fra en lygte, hvor alt signaleffekten er konsentreret. Så skulle der være en mulighed.

Hvis det optiske sigt ikke er til stede, er der måske mulighed for en spejling; hvilket vil sige at der opsættes en repeater på et strategisk sted, som kan se de to antenner, og at disse retningsantenner er rettet ind mod repeateren.

Der findes flere mærker af repeatere. Selv bruger jeg en LinkSys WRE54G, som jeg er godt tilfreds med, og så kan den købes for et sted mellem 550 og 700 kr. alt efter hvor man køber.
Med hensyn til antenner, så se ind på www.microlan.dk - de har fornuftige priser og ved hvad de snakker om!