/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
anbefal en campingplads/Italy
Fra : claraogsigne
Vist : 957 gange
26 point
Dato : 15-06-07 00:13

Jeg drager d. 29 juni mod Italien i en autocamper.

Men men der er så mange lækre pladser, at vi ikke kan hitte rundt i dem.
Kan I ikke anbefale nogle.

Vi planlægger 2 pladser:
1 ved Gardarsøen - nær Venedig og Gardaland
og 1 ved havet evt. Toscana nær Pisa.

Vi har tænkt på adriaterhavskysten;men hvis der bliver så forfærdeligt varmt, kan der jo opstå grøn alger og så har vi ikke noget fornøjelse alligevel.

Skriv endelig, det er første gang vi skal afsted.
Vi har GPS med, så der bliver ingen problem med at finde derned.

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : larve2

Dato : 15-06-07 00:44

Hej claraog signe

Kender en del - har været bådei nærheden af Pisa og længere inde i Toscana. Kan IKKE anbefale kysten nord for Pisa. Der er mange gode campingpladser, men meget svært at få adgang til stranden - alt er privat af restauranter og strandhoteller, hvor man skal betale for at komme i vandet.
Men i Toscana...Kør til Firence og tag motortrafikvejen mod SIena. Kør fra i Monteriggioni (på kanten af Chianti Calssico) og følg den gamle landevej videre mod Siena. Ca. midtvejs - vist omkring 10 km, drej til venstre og følg grusvejen op mellem vinmarkerne. Pragtfuld skyggefuld camping med udsigt over vinmarker. De har svømmepøl og serverer egen vin.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-06-07 08:32

Vi er blevet anbefalet denne plads af rigtig mange på www.dcu.dk hjemmeside, så den skal vi besøge i år

http://www.pianidiclodia.it/da/

Den ligger ved Gardarsøen - måske vi mødes??

Ellers har vi et par gange været på denne plads på Lidoen, den ligger yders på Lidoen, og meget tæt på båden til Venedig

http://www.marinadivenezia.it/home_deu.htm

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 15-06-07 08:42

tusinde tak - den første ser hyggelig ud.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-06-07 08:47

Hvis du vælger pladsen ved Gardarsøen, er det på høje tid at reserverer en plads, jeg ved godt mange tager den på chancen men jeg ville ikke gøre det. Vi har ikke skulle betale hjemmefra ved reservationen.

Det er ikke nødvendigt at reserverer plads på Marina

Kommentar
Fra : jalagi

Dato : 15-06-07 09:19

Hej clareogsigne.
Jeg kan anbefale Camping Lido som ligger i Pacengo tæt på Gardaland.Jeg syntes det er en dejlig plads og priserne er rimelige (det gør vel ikke noget) der har altid været plads når vi er kommet selv i høj sæsonen.Håber I får en dejlig ferie.Hilsen Jalagi
Ps. Se selv her www.campinglido.it

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 15-06-07 09:26

Vi var her http://www.unionlido.it/home.aspx?lingua=dk sidste sommer 20 km. fra Venedig. De kalder den også for dansker campingpladsen. Har 10.000 gæster i højsæsonen og hvis I rejser i industriferien er der næsten kun danskere, hvilket er dejligt når man har børn.

Der er 100% styr på tingene.

Kommentar
Fra : larve2

Dato : 15-06-07 10:53

Hej igen claraog signe

Har nu også fundet et link til den lækre plads mellem Firenze og Siena:

http://www.luxorcamping.com/

vh Lars

Kommentar
Fra : yllom

Dato : 15-06-07 13:31

Jeg har utallige gange været på camping Lido, mange+++++++++ skal den have, fra pladsen er der direkte adgang til Gardasøen.

M.v.h.
Ullom