/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Problem med forbindelse
Fra : Bodypaint
Vist : 365 gange
70 point
Dato : 14-06-07 16:00

Hej alle sammen.

Jeg har et problem, som jeg har haft siden jeg tilsluttede en anden computer til mit internet.

Jeg ved ikke om det her er det rigtige sted at spørge, men jeg prøver alligevel. Jeg kan sagtens komme få forbindelse med bærbaren (som ikke er min), men ikke med min egen computer. Når jeg sætter netværkskablet i min computer begynder dsl eller ethernet lampen at blinke helt vildt på mit speedstream 5100 modem. Det er fra Tele2. Når den har ledt i noget tid siger den at den ikke kan få forbiledese, og det samme siger den hvor jeg trykker på reparer.

Er der nogen der ved noget om det? Jeg skifter snart teleselskab, men indtil da er det ret irriterende ikke at kunne gå på nettet. Jeg ved ikke om det er netværkskortet, men det lyser fint nok.

Håber virkelig I kan hjælpe mig.

Bodypaint

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-06-07 17:00

Jeg tror at du skal rette blikket imod dit netkort, siden at du kan få den bærebare på nettet.
Hvis du har haft en anden PC, med et netkort, så prøv at bytte om på dem, så tror jeg at der kommer en forbindelse!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-06-07 19:49

Prøv evt gå i Enhedshåndtering og kig efter dit netværkskort. Se om der er gule spørgsmålstegn og er der det, så slet driveren til netværkskortet og genstart pcen så bliver det installeret automatisk igen

Kommentar
Fra : Bodypaint

Dato : 15-06-07 19:41

I egenskaber om netværkskortet siger den at det virker fint.

Jeg har prøvet hos Tele2 at få genstartet ip-adresserne to gange, men det hjalp heller ikke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-06-07 08:43

Det lyder som om dit netværkskort er defekt. Prøv at fjerne riveren inde i enhedshåndterng og genstart pcen så bliver det installeret igen.

Kommentar
Fra : Bodypaint

Dato : 17-06-07 11:31

Jeg har prøvet at slette driveren og genstarte, men det virker stadig ikke.

Kan det være indstillingerne i netværkskortet der er noget galt med?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-06-07 12:58

ja prøv at se under egenskaber for dit netkort og sammenlign dem med den anden pc´s indstillinger (Gæstepcen)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-06-07 16:54

At din maskine siger OK for netkortet, betyder ikke også at der kommer noget igennem stikket til internettet. Den viser bare at der er forbindelse fra din PC til netkortet.
Nu skriver du ikke noget om at du har en router, så det må jeg så gå ud fra at du ikke har.
Prøv så at PINGE en adresse på internettet, og se om det giver resultat!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-06-07 16:56

Hvis du har et andet netkabel, så prøv at skifte det ud, der kan jo være en fejl på det du bruger nu!

Kommentar
Fra : Bodypaint

Dato : 17-06-07 18:58

Hej.

Jeg har ikke en router.

Men hvordan pinger jeg?

Kommentar
Fra : severino