/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
udeplanter?
Fra : Bewiched
Vist : 881 gange
25 point
Dato : 14-06-07 13:15

Hej!

Jeg er ved at lave et lille voliere til mine misser og havde tænkt mig at plante evt forsythia/ribes i det ene hjørne samt en caprifolie i den anden, men kan de tåle dem??

I bunden er sået alm græs og jeg har købt frø så der ligeledes kan sås kattegræs - andre forslag? - buret bliver ikke særligt stort ca 2*3m og ca 2½ i højden men kattene får hele kælderen som legeplads i tillæg ..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-06-07 13:21

http://killingelisten.dk/planter/

Listen over hvilke planter der er giftige for katte....

mvh dova

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 14-06-07 13:30

dova->

Vil det sige, at er planterne ikke på listen, så kan de tåle dem?
Kan nemlig ikke finde dem derpå :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-07 13:38
Kommentar
Fra : pjuller

Dato : 14-06-07 13:43
Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 14-06-07 14:22

tak ..

desværre er det primært stueplanter de sider drejer sig om :(

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-07 14:52

Citat
Der er en lang række stue- og haveplanter, som er giftige for katte. Det gælder blandt andet: Påskelilje, Tobak, Tomat, Vintergæk, Nerie, Hyacint, Blå anemone, Engblomme, Guldregn, Gyvel, Lilje, Julestjerne, Filodendron, Caladium (Elefant­øre), Laurbær, Efeu (Vedbend), Azalea, Mistelten, Kristtjørn, Ærteblomst, Ridderspore og Lupin.

ovenstående er både stue- og udeplanter - husk det kun er et udpluk af mange planter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-07 14:53

et godt forslag til løbegården er et gammelt råd med at finde en træstamme af æbletræ der er godt kroget og har siddemuligheder også - alle tiders klatre/hvæsse klør/ hvile træ

Accepteret svar
Fra : mumle01

Modtaget 25 point
Dato : 15-06-07 10:03

Hej

Caprifolie skal du passe på med, for de danner bær, og de er giftige.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-06-07 12:28

ka hellere give dem noget de rigtig kan klatre rundt på. det gør dem til glade missere

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 15-06-07 18:12

der ER allerede sat 3 store stammer ned - de 2 gravet ned og den tredje er sat på siden af de andre 2 så den ligger skrå, det har jeg tænkt på - der er BUNDEN jeg vil beplante så kattene kan ligge i flyverskjul ..

Ok, caprifolie er hermed blacklistet :)

Godkendelse af svar
Fra : Bewiched

Dato : 16-06-07 17:26

Tak for svaret mumle01.