/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Optage lyd fra computer?
Fra : Iselou
Vist : 1201 gange
50 point
Dato : 14-06-07 12:26

Hej alle.

Jeg har fundet en sang fra computeren som jeg gerne vil optage men når jeg bruger "lydoptager" kan vi alle gætte os til at det ikke er meget sang man optager når microfonen er indstillet til at optage alt hvad der sker uden for computeren :)

Så er det så at jeg spørger: Hvordan optager jeg den lys som kommer inde i computeren og ikke ud i lokalet? Evt. et program man kan bruge? Eller kan man stille på microfonen? :S

Mvh Louise

- Og på forhånd tak ;)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-07 12:51

Prøv at være lidt mere udførlig, som jeg læser spørgsmålet, så har du en sang som allerede er på computeren, du ønsker at optage eller hvad ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-07 12:58

Vil du optage lyd fra computer ? Og hvad er mikrofonen tilsluttet ?

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 14-06-07 12:59

o.v.n.

Ja undskyld, synes bare at jeg havde fået det hele med :)

Jeg har fundet en sang på en side på nettet. Den afspiller jeg så online og jeg vil gerne have den på min computer. Det er så der jeg gerne ville kunne optage lyden inde i computeren i stedet for at optage det der sker uden for computeren hvis du forstår?

Mvh Louise

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 14-06-07 13:01

Citat
Så er det så at jeg spørger: Hvordan optager jeg den [U]lys[/U] som kommer inde i computeren og ikke ud i lokalet? Evt. et program man kan bruge? Eller kan man stille på microfonen? :S

- Der skulle selvfølgelig stå lyd og ikke lys ;)

Mvh Iselou

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 14-06-07 13:03

o.v.n.

Microfonen sidder inden i computeren..

Mvh Iselou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-07 13:07

At lyset skulle have været lyd, havde jeg gættet prøv at instalere dette lille nemme program, det optager i MP3 direkte fra lydkortet, du skal ikke bruge mikrofon, hent, instaler og åben AdioRecorder, start afspilning af sangen fra nettet og klik på den røde optage knap, så optages sangen til din computer, uden baggrunds støj link til at hente det gratis program: http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&subkat=lydoptagere&prog=36736&program=Audio%20Recorder%20for%20Free

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 14-06-07 13:14

Slå mikrofonen fra i lydindstillinger, som du finder i Kontrol panel - Lyde og lydenheder - Fanebladet lydstyrke, der klikker du på Avanceret og sætter markering under mikrofon, så skulle der ikke komme lyde ind den vej

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 14-06-07 13:23

Det er lige sådan et program jeg skal bruge men har nu hentet og installeret det 2 gange men det virker ikke .. Jeg bruger vista, måske det kan være derfor?

Mvh Iselou

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 14-06-07 13:25

Men nu ved jeg hvad jeg skal gå efter så nu skal jeg nok finde det ;) Du skal have mange ta for din hjælp!

Mvh Iselou

Godkendelse af svar
Fra : Iselou

Dato : 14-06-07 13:25

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-07 13:38

Det er altid rart at få så mange oplysninger som mulig, at du bruge Vista, begrænser udbudet af gratis programmer, men der skal nok komme nogle, Audacity er også gratis og skulle kunne bruges sammen med Windows Vista, prøv den: http://audacity.sourceforge.net/download/windows

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-07 13:39

Selv tak jeg håber du får gemt din sang