/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
findes en sådan madras?
Fra : jytteras
Vist : 4767 gange
70 point
Dato : 22-01-03 14:20

Da jeg tilsyneladende ligger meget tungt på bestemte zoner af kroppen, bliver min madras trykket ned på disse steder.
På sygehuse og plejehjem bruger man noget, man kalder en "æggebakkemadras" - umiddelbart kan jeg ikke forestille mig at den er behagelig at ligge på, men vil meget gerne høre om nogen kan anbefale mig en madras der også er god til en dårlig ryg???

hvis du kender prisniveauet, vil jeg selvfølgelig meget gerne vide dette også.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-01-03 17:08

Hej Jytte,

jeg går ud fra det er noget a la dem her du mener... -->
http://www.jydsk-skum.dk/plejesektor_6.html

på siden stod der også noget om koldskumsmadras, som bl.a. bragte mig videre til denne side... -->
http://www.otium.dk/madras/elevation.htm

hos K. Balling-Engelsen ka' du vist nok få fremstillet en madras efter dine egne ønsker... "Systue- og færdigvarer"...
http://www.kbe.dk/dansk/dk-systue.htm
men lige hvordan og hvorledes ved jeg ikke... men de ka' kontaktes på denne e-mail... kbe@kbe.dk
http://www.kbe.dk/index1.htm

mht. til priser har jeg ikke lige kunne få øje på noget...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 23-01-03 02:19

hej Strarup

Ja det er noget i den stil jeg søger ............. men er for træt til at kigge nærmere på det lige nu - hvis du finder priser hører jeg dem meget gerne.

Tilsyneladende er det en æggeskalsmadras, der nok ville være billigste løsning

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 08-02-03 08:13

Umiddelbart synes jeg ikke at de madrasser du henviser til Strarup virker som det jeg søger og håber meget at der blandt læserne er nogen som har egne erfaringer - meget gerne med priser.

En æggeskalsmadras .............. hvem har erfaring med en sådan???

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 08-02-03 08:29

Vi har en æggebakke madras købt i Bilka til ca. 100,- kr. Det er en topmadras som ligger ovenpå den almindelige madras. Min søn synes at den er dejlig at ligge på, mens jeg ikke bryder mig om den underlige varme det giver at ligge på sådan noget skumgummi, selvom vi selvfølgelig har lagen over. Men jeg må indrømme at mine rygsmerter ikke er så slemme når jeg bruger madrassen.

MVH Bente

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 08-02-03 11:05

Hej Jytteras.

Jeg har ikke erfaring med æggeskalsmadrassen.

Men jeg har hørt at dette produkt skulle være godt (kan ikke udtale mig, da jeg ikke selv har prøvet det). Men jeg tror også at det er ret dyrt. Men man kan vel altid spørge dem, det koster da ikke noget.

http://www.sahva.dk/produkter/ryg/kategori_467.html

Nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men eller er her en henvisning til deres rygcenter.

http://www.sahva.dk/afdelinger/sjaelland/care/afdeling_296.html

Håber du kan bruge det til noget.

Med venlig hilsen
Mone
God weekend

Accepteret svar
Fra : bente64

Modtaget 70 point
Dato : 08-02-03 11:56

Er det en æggebakke eller æggeskals madras du søger? Jeg har kun hørt om æggebakkemadrasser, der hedder sådan fordi de fordybninger der er i madrassen minder om en æggebakke.
Flere æggebakkemadrasser her: http://www.jensenhandel.dk/topmadras/madrasser.html

MVH Bente

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 08-02-03 13:12

Neeeeeej Bente, jeg tror altså det er mig der er en
og har skrevet æggeskalsmadras.
Jytteras skriver jo æggebakkemadras.

Det er det der med at læse opgaven igennem

Sorry

Mone

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 08-02-03 22:29

Jamen Jytteras skriver også æggeskalsmadras i sine to næste indlæg, så derfor spørger jeg.

MVH Bente

Godkendelse af svar
Fra : jytteras

Dato : 10-02-03 00:31

Tak for svaret bente64.

Har været inde og kigge på dit svar og der er jo både priser, mål og det hele .......... tusind tak for din hjælp.

Og unskyld forvirringen med stavningen

Kommentar
Fra : gjennerskov

Dato : 25-11-03 11:19

hej jytteras
jeg har siden barnsben lidt af dårlig rygsom kun blev værreefter et fald i 98.I99 købte jeg en box seng
190x200 8010 med en sundhedsmadras. Madrassen former sig efter kroppen og holder på kropstemperaturen .
den er skøn at sove i og har hjulpet meget på mine smerter.
den er dyr 8000kr. men der er 12 års garanti og det er det bedste køb jeg har gjort.
Den kan købes hos Dan Bo møbler i skive. TLF: 97 52 38 22. Fax 97 51 13 99.
Måske er det muligt kun at købe topmadrassen.
Undskyld slåfejlene.

MVH. Gjennerskov