/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Panik på HD.
Fra : Højris
Vist : 479 gange
300 point
Dato : 13-06-07 20:27

Jeg er i et godylt fjummeri, kommet til at slette en del billeder fra HD.
von fanden er det nu lige man redder dem. (De er ikke i spanden )

DER ER 300 POINTS AT HENTE.

Med nervøs Hilsen Højris

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 310 point
Dato : 13-06-07 20:45

husker du formatet så brug søgefunktionen og lad den vise alle billeder under billeder musik og video - hvis du ikke kender filformatet så bare søg på alle formater - dvs undlad at skrive noget - men sørg for at skjulte fler kommer med

held og lykke - håber ikke de er blevet overskrevet

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-06-07 20:48
Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-06-07 20:49

Citat
godylt fjummeri,

DET GØR ONDT__godylt altså ? = KODYLDT

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-06-07 20:57
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-06-07 21:42

Du skal bruge et af de gratis rescue værktøjer, men det kræver at værktøjet installeres på en anden disk, og indstilles til at hente ind på en anden disk/paration.
Du må ikke flytte eller installere noget på den disk hvor billederne er slettede, hverken opdate eller opdate af virusprogrammer mm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-06-07 22:30

http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

hent dette program på en anden pc og installer det på en anden partition eller en anden disk. Det kan redde de fleste af dine slettede billeder om ikke alle sammen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-06-07 22:41

Fijala- mener du ikke godt at pcinspector kan installeres. Den lægger sig jo ikke ud hvor billeder har været anbragt...............................

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-06-07 23:45

Jo, det lægger sig netop ud hvor billederne er, eller rettere hvor først ledige plads er, og næst ledige plads er osv.
Men regn med 5 eller flere timer, programmet skal køre, og regn ikke med at billederne får deres navne igen, tit skal man til at sortere og navngive igen når billederne er lagt i en mappe på det andet drev.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-06-07 17:53

Jeg giver palle ret i at installationen ligger sig på den første ledige plads og det er også korrekt at alle billedrene får et andet navn med fortløbende numre bagefter. Det er ulempen ved alle gendannelses programmerne. Der er ikke andet for end at omdøbe dem alle efterfølgende

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-06-07 21:25

Nyt navn er vel en biting hvis billederne genskabes.

Fra dette link:
http://www.darknet.org.uk/2006/03/10-best-security-live-cd-distros-pen-test-forensics-recovery/
Et stykke nede:
Citat
2. Operator

Operator is a very fully featured LiveCD totally oriented around network security (with open source tools of course).

Operator is a complete Linux (Debian) distribution that runs from a single bootable CD and runs entirely in RAM. The Operator contains an extensive set of Open Source network security tools that can be used for monitoring and discovering networks. This virtually can turn any PC into a network security pen-testing device without having to install any software. Operator also contains a set of computer forensic and data recovery tools that can be used to assist you in data retrieval on the local system.

Men jeg kender ikke kvaliteten af programmet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-06-07 21:42

Jeg er i gang med at hente den CD som kommer susende med 81.0 KB/sek
Jeg er lidt spændt på hvad den kan.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-06-07 22:09

Jamen det er en Linux udgave, som formodentlig ikke kan køre på Windows?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-06-07 22:52

Live CD kører på rammen og kan kigge på Windowsfiler.
Det kan denne ubuntu også, men der er vist ikke nogen recoveryprogram i:
http://www.kandu.dk/Tip16034.aspx

Men nu er den "Operator" snart hentet og så vil jeg se hvad den kan.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-06-07 23:29

Den "operator" er hentet og brændt.
Det går ikke så godt med at teste på min bærbare, så den skal prøves på den stoer comp.
Det bliver ikke i dag.

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 15-06-07 22:44

Tak for svaret miritdk.
Ja operationen lykkedes, men jeg tror patienten er død.
Ja der skete det at jeg genså de forsvundne billeder, så under processen med at få de frelste billeder over i en til formålet oprettet mappe, forsvandt hele lortet igen.

Jeg markerede en del billeder som jeg havde redet, invaterede derefter markeringen for derved at markerer resten, flyt de markerede billeder til mappe, - blev derefter prombtet med beskeden kan ikke flytte (rodfiler eller hvad det nu var den sagde ) og så var det bal forbi, inkl. den mappe jeg havde oprettet.

Det er ikke lykkedes mig senere at se noget til mine kære billeder snøft.

Men det var jo dit tip jeg prøvede først, det virkede jo tilsyneladende, at der så efterfølgende gik ged i det TJA.
Har du eller andre en brugbar løsning, finder vi nok en passende pose point !!.

Nå men pyt.

Tak alligevel. Højris.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-07 08:15

ked af at høre det mislykkedes trods anstrengelserne - men egentlig skal de jo stadig være på din pc (hvor de så end har gemt sig) - så der kan være en lille chance endnu måske.?????