/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Linksys sikkerhed
Fra : Bewiched
Vist : 749 gange
45 point
Dato : 13-06-07 17:59

I er så søde, så jeg prøver lige igen:

Jeg har købt en linksys wireless-g router, den er sat op og det virker som det skal!
Nu er jeg så lidt i tvivl om der er sat sikkerhed på og vil tjekke det - men hvor i alverden finder jeg den???
Routeren er koblet til min pc med netværkskabel - det trådløse skal kobles til min bærbare (det vender jeg sikkert tilbage med )

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-06-07 18:31

Kender ikke meget til den, men du kan se om der skulle være huller her.
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-06-07 18:32
Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-06-07 18:34

Prøv første link og gå videre derfra...

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 13-06-07 18:36

Greetings!

Without your knowledge or explicit permission, the Windows networking technology which connects your computer to the Internet may be offering some or all of your computer's data to the entire world at this very moment!

--------------------------------------------

Det var godtnok ikke lige den besked jeg havde håbet at læse - men hvordan i alverden konfigurerer jeg?????+

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-06-07 18:37

Som sagt kender jeg den ikke, så lad den gå videre...

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 13-06-07 18:38

Your Internet port 139 does not appear to exist!
One or more ports on this system are operating in FULL STEALTH MODE! Standard Internet behavior requires port connection attempts to be answered with a success or refusal response. Therefore, only an attempt to connect to a nonexistent computer results in no response of either kind. But YOUR computer has DELIBERATELY CHOSEN NOT TO RESPOND (that's very cool!) which represents advanced computer and port stealthing capabilities. A machine configured in this fashion is well hardened to Internet NetBIOS attack and intrusion.
Unable to connect with NetBIOS to your computer.
All attempts to get any information from your computer have FAILED. (This is very uncommon for a Windows networking-based PC.) Relative to vulnerabilities from Windows networking, this computer appears to be VERY SECURE since it is NOT exposing ANY of its internal NetBIOS networking protocol over the Internet.
hehe - sådan skal det lyde, tusind tak for hjælpen (det første troede jeg var resultatet indtil jeg lærte at læse *tsk*)

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 55 point
Dato : 13-06-07 18:39

NÅ__kunne det bruges
tag alle porte, mens du er igang.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-06-07 18:40

ALL SERVICE PORTS men s du er igang

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-06-07 18:41

Hvis du ikke selv har sat sikkerhed på er der ingen og dit netværk er åbent.
Hvisd du i din browser taster 192.168.1.0 eller 192.168.1.1
Kommer du til et vindu hvor du bliver spurgt om brugernavn og password
Så kommer du i indstillingerne.
I brugsanvisningen kan du se hvad du skal taste her
Hvis du mangler brugsanvisninger ligge de på
www.linksys.com
Om dit netværk er sikkert - kan du faktisk kun eftervise ved at prøve at looge dig på netværket med en trådløs PC - Hvis det er sikkert / lukket - vil du blive spurgt om WEB eller anden nøglekode. Og netværket vises (under søgningen) med en lukket hængelås.
vh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : Bewiched

Dato : 13-06-07 18:42

Det er hermed gjort - SUPERSTEALTH mode hele vejen igennem :D

Tusind tak for hjælpen - jeg fandt da ud af, at den er sikker nok ;)

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 13-06-07 18:44

benjamin - tusind tak, det vil jeg prøve
Desværre nåede jeg lige at smide mine point anden vej, så du må nøjes med min ydmyge tak :(

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-06-07 18:47

Eller´s giv mig din IP, og jeg forsøge at HAKKE DIG...

Men IKKE herinde, så bliver du udsat for det største
angreb på din Firewall, du kan tænke dig.

MEN, bare port 135 ??? tror det er, den er LUKKET
ellers modtager du alle former for POPUP´s
Især disse med at du HAR FÅET SPYWARE, vær venlig at klikke o.s.v
Og til tider er de umulige at lukke.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-06-07 18:50

Citat
Det er hermed gjort - SUPERSTEALTH mode hele vejen igennem

SÅDAN___

Men___ husk, der er MANGE andre porte, så helt
SIKKER kan du ikke være med DEN test,
men den giver et GODT billede af din PUTER.

Ellers prøv at google her.

http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=free+port+scanner&spell=1

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-06-07 18:51

Men RART med en´ der BESTÅR...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-06-07 18:59

BTW...

Ikke for at ødelægge dit humør, MEN

Derfor er du IKKE sikker, afhængig af vad du tillader,
SÅ RYGER der altså OGSÅ noget ud af din puter.

Om du så selv har givet tilladelse til det eller,
du lader din Firewall overtage, så regn ALTID med
at der ''sniger'' sig noget UD, MEN IKKE IND. ?

Men det kan du også blokkere, men pas på,
da det kan gå ud over andre programmer,
der eventuelt skal have lov til at være i netkontakt
F.eks opdateringer fra MS....

Men der er rigtig mange programmer, der SKAL
på nettet, for at sende oplysninger, hvilket IKKE
burde være nødvendigt...

Så pas på der-ude...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-06-07 19:35

Det kan godt være den er stealth på kabelsiden.
Men hvis ikke du har krypteret eller brugt MAC-filtrering så er der en åben dør på din wireless forbindelse.

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 13-06-07 21:14

Jeg har sat noget encryption på WEP(128 Bit) - der stod noget på engelsk om sikkerhed, men ved ikke om der ER det rigtige eller ej :/

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 13-06-07 21:39

så fandt jeg ud af det - nu kan kun maskiner jeg tillader det få forbindelse til routeren, er blevet tjekket igennem naboens pc ..

Tusind tusind tak til jer alle