/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Mangler plads på harddisken
Fra : Yssil
Vist : 1293 gange
100 point
Dato : 13-06-07 13:50

Jeg mangler plads på harddisken - selv om jeg har ryddet godt op og slettet midlertidloge filer + cookies + alle gendannelsespunkter untagen det sidst oprettede og programmer jeg ikke bruger. Den er snart 5 år gammel og før hen var det mange flere programmer, men ikke mangel på plads. Det er som om der bare forsinder nogle mb ud i den blå luft. Den arbejder ellers rimelig hurtigt sikkert. Styresystemet er XP. Håber der er en som kan hjælpe lidt, da jeg bare ikke har meget forstand på computere. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 13-06-07 13:59

Har du også husket, at tømme papirkurven?

Ved normal sletning fjernes filerne ikke totalt, men bliver derimod smidt over i din papirkurv.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-06-07 14:05

Selv om du sletter, er det ikke sikkert det bliver fjernet fra registreringsbasen. Prøv reg.cleaner, den er gratis. Jeg har fået min på en CD fra K-Data

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 13-06-07 14:09

Ja, papirkurven er tom. Tror lige jeg vil prøve at se, om jeg ikke også har en cd liggende med reg. cleaner.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 13-06-07 14:24

Jeg ville købe en ekstern harddisk til 700-800 kr. og gemme filer på den. Så kan programmerne køre på PC´en.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-07 14:35

http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html reg.cleaner kan du hente her (husk kun at slette hvad der er safe to delete)

udover det så husk at køre alm vedligeholdelse jævnligt

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=53

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 13-06-07 14:45

Nu har jeg ryddet op med reg.cleaner. Slettede alt hvad der var "safe to delete" og der var da godt nok en del Desværre gav det bare ikke mere plads. Løsningen er nok en eksternharddisk.
PS. Jeg kører vedligeholdelse jævnligt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-07 15:05

har du forsøgt at rydde op med ccleaner ??? (vær forsigtigt og sikker)

hvor meget plads har du og hvor meget bruger du - det indikerer jo om du evt skal have ekstern hd - eller den løsning de fleste hader - formatter din pc så du starter på en frisk

Kommentar
Fra : dimmerdk

Dato : 13-06-07 15:35

Lån eller køb en ekstern harddisk og tag en backup og reinstaller XP, så får du ryddet op og din maskiner kører bedrer, 5 år er læææænge for en XP!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-07 15:39

http://ccleaner.com/ sorry glemte link til ccleaner

ellers tag backup - eller brænd det ud du ikke vil miste - og kør en fuld restore - det er noget der vil noget ;.)

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-06-07 16:05

Kan varm anbefale disse 2 programmer,
de kan til tider finde mange GB skrammel og gamle unødige filer

http://www.tune-up.com/

Bruger du dette, så skal du når du er færdig, finde programmets
placering, og manuelt slette den RAR fil, hvor ''skidtet'' er gemt.
http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/System_Maintenance_and_Repair_Utilities/A1Click_Ultra_PC_Cleaner.html

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-07 16:08

jaja bare installere endnu mere

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 13-06-07 16:32

Tak for svar allesammen. Jeg havde også på fornemmelsen at 5 år er lææææænge for en XP. Jeg må nok igang med at bræde det jeg ikke vil miste og så starte på en frisk

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 13-06-07 16:37

måske er det virus... kunne godt lyde som et rootkit det med at dine megabite bare forsvinder

Kode
http://laptopworld.dk/index.php?id=114

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-06-07 16:49

Prøv at kigge på din harddisk sådan:
H-klik på denne computer og vælg administrer
og så vælg diskhåndtering.

Nu kan du kigge på din harddisk og se hvad du har af plads.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-06-07 17:25

Citat
før hen var det mange flere programmer

Efterhånden som computere har fået større ydeevne er programmerne også blevet videreudviklet, så selv de mest simple programmer i dag fylder mere end de gjorde tidligere.

Så antallet af programmer siger jo ikke noget

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 13-06-07 17:35

Citat
har du forsøgt at rydde op med ccleaner ??? (vær forsigtigt og sikker)

hvor meget plads har du og hvor meget bruger du - det indikerer jo om du evt skal have ekstern hd - eller den løsning de fleste hader - formatter din pc så du starter på en frisk

Jeg har ryddet op med regCleaner og den fandt en masse som var "safe to delete" og det gjorde jeg selvfølgelig - men det gav ikke mere plads.

Harddisken er kun på 40 GB og jeg har kun 205 MB tilbage, så jeg er gået i gang med at gemme, det der skal gemmes og vil så starte på en frisk

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 13-06-07 20:02

Citat
kun 205 MB tilbage
...ja så er det fornuftigt og nødvendigt at køre restore/recovery og få en frisk puter ud af det - god fornøjelse

Det eliminerer også diverse spyes og andet malware - men husk at køre fuld recovery og slette ALT

btw - min gamle maskine nåede da næsten 8 år - så slog lynet ned i den - jeg ved endnu ikke om den kan reddes - men det ville være herligt om den kunne

Godkendelse af svar
Fra : Yssil

Dato : 13-06-07 20:44

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-07 20:46

velbekomme - nu ved du i hvertfald hvad tiden skal gå med - men sikke en lettelse når det er overstået