/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
salg af 45 knallert-nummerplad
Fra : preb1944
Vist : 1072 gange
100 point
Dato : 13-06-07 12:43

jeg står og skal sælge en 45 knallert privat.Hvad med nummerpladen?
jeg skal naturligvis opsige min forsikring-men hvad med motorkontoret?.Skal jeg meddele
noget til dem ?Kan jeg lade nummerpladen sidde på ved salg? hilsen Preben

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-06-07 12:55

Den skal vel omregistreres i den nye ejers navn ligesom alle andre indregistrerede køretøjer

Se her:
http://www.politi.dk/da/borgerservice/nummerpladerogregistrering/ejerskifte/

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-06-07 12:56

http://www.politi.dk/da/borgerservice/nummerpladerogregistrering/
Du skal sørge for at få et forsikringbevis, af køber
ellers kan du komme til at betale for forsikringen,
eller du kan ikke få penge tilbage.

Accepteret svar
Fra : dimmerdk

Modtaget 100 point
Dato : 13-06-07 15:39

Tjek oss' fdm.dk ...de har nogle standard kontrakter om ejerskift!

Og bare sig til bøber at hvis han ikke omregistrerer inden 3 uger, så melder du pladen stjålet og så er han i et hav af problemer, det plejer at virke

Nå ja forresten ... Forsikring og vægtafgift m.m. sker automatisk ved ejerskift!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-06-07 15:54

Citat
Nå ja forresten ... Forsikring og vægtafgift m.m. sker automatisk ved ejerskift!

Det sker ikke med forsikringen, den kører videre til der foreligger en ny_
på køretøjet, derfor vigtigt at der bliver udfyldt et forsikringsbevis.

Der er ingen vægtafgift på en EU 45.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-06-07 15:56

At melde den stjålet, har intet med forsikringen at gøre,
da den jo er forsikret, i sælgers navn.
Så den du´er IKKE.

Godkendelse af svar
Fra : preb1944

Dato : 13-06-07 16:09

Tak for svaret dimmerdk.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 13-06-07 16:45

Citat
Det sker ikke med forsikringen, den kører videre til der foreligger en ny_
på køretøjet, derfor vigtigt at der bliver udfyldt et forsikringsbevis.

Disken det passer ikke. Når scooteren er omregistreret så får dit forsikrings selvskab automatisk besked og derved stopper din forsikring. Så det du skriver der er løgn! Længer er den ikke.