/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Optagelse på PC
Fra : bentbof
Vist : 522 gange
27 point
Dato : 13-06-07 09:05

Hallo

Hvilket program skal man bruge for at optage fra en mikrofon til en PC. Er det et standard windows program ???
Hvordan gør man ??

KH

Bent Bof

br@dfhnet.dk

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-06-07 09:24

Du har sikkert et program på din computer som hedder Lydoptager (Start/Alle programmer/Underholdning

dr.dem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-07 10:06

kig under tilbehør - underholdning - lydoptager den er rimelig nem at lege med.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 27 point
Dato : 13-06-07 12:24

Som det allerede er nævnt, Windows har et lille nemt program indbygget, du kan dog ikke optage ret mange sekunder ad gangen, med Lydoptager som du finder når du klikker på Start - Alle programmer - Tilbehør - Underholdning - Lydoptager, men der findes mange programmer som kan hjælpe dig, også gratis programmer, den her er meget nem at arbejde med: http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&subkat=lydoptagere&prog=36736&program=Audio%20Recorder%20for%20Free fundet på siden: http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&SubKat=lydoptagere så er det bare at sætte mikrofonen i det lyserøde stik på lydkortet og starte optagelsen, måske skal du en tur over Kontrolpanel - Lyde og lydenheder, klik på Avanceret for at indstille lydstyrke, vil du også redigere i dine optagelser, kan du bruge Audacity, med den kan du både optage og redigere lydfilen: http://audacity.sourceforge.net/download/windows

Godkendelse af svar
Fra : bentbof

Dato : 13-06-07 12:50

Tak for svaret o.v.n.. det var lige det jeg manglede, nu kan jeg optage min skønsang med Ruth

mvh

br

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-07 13:03

Held og lykke med skønsangen tilføj gerne flere indlæg, hvis der er flere problemer