/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar til allround-brug
Fra : metalfaust
Vist : 543 gange
100 point
Dato : 13-06-07 08:29

Jeg står og skal til at købe en bærbar. Da de fleste bærbare - i det mindste dem i min prisklasse - har en beregnet levetid på ca. 2 år, vil jeg spendere højst 7.000. Den skal primært bruges som arbejdscomputer, men da det samtidig vil være den eneste jeg har, og da jeg har hang til både at se film, høre musik, brænde CD'er og DVD'er samt spille krævende spil som f.eks. football manager, har jeg nogle helt specifikke krav. De kan dog variere. F.eks. er jeg ikke sikker på mit behov mht. til grafikkort (spiller ikke Warcraft osv.)

Jeg har følgende ønsker:

Specifikationer
* Intel Core 2 Duo (mobile processor)
* ATI Radeon X1600/X1700 ell. NVidia Geforce 7600 med 256MB RAM
* Højopløselig 15" skærm, f.eks. 1680x1050 (UXGA) punkter i opløsning ell. 14" på 1400x1050 (SXGA).
* 1024 GB RAM
* 5400 PRM harddisk (f.eks. Intel Core Duo 1.6 GHz m/5400 RPM) - hastighed og støjniveau
* Godt tastatur
* DVD-RW (brænde/læse CD og DVD). Hvornår kommer HD-DVD og Bluray-medier på markedet?
* Windows - XP eller Vista?
* Godt 8-cellet Li-Ion batteri
* Modem, netværkskort samt trådløst netværkskort
* Min. 2 USB-porte

Er det realistisk at finde en til 7.000?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-06-07 09:08

Prøv og kig i Bilkas katalog i denne uge:

www.bilka.dk

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : zith

Dato : 13-06-07 11:06

Hej

Du skal måske ikke være for realitisk, men det bedste bud ville være at kigge i bilka føtex og a-z kataloger for at se om de har en god bærbar, men da skal du nok regne med det bliver med vista og om dit football manager spil kan kører på en vista er ikke sikkert.

Men ellers kunne du prøve ved www.zepto.dk de har nogle gode bærbare og kan måske godt være de har det til din pris også.

Held og lykke

Accepteret svar
Fra : Millister

Modtaget 50 point
Dato : 13-06-07 13:28

Aldi er goså en mulighed... de skulle også have eb god kundeservice har jeg hørt.

Zepto er en god ide. Zeptoeksperten.dk er lidt billiger.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-06-07 19:42

Jeg er jo stor fan af Zepto da der er n rigtig fin pc fra et dansk firma med skyhøj service. Har selv Zepto. De kan dog lige købes lidt billiere her end hos Zepto selv.

Fx. denne model med stor online rabat lige nu. Konfigurer den endelig selv indtil du synes prisen passer

http://www.zeptoeksperten.dk/PageControls/NotebookPrice.aspx?configurationid=HUQnTDpqADi

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 15-06-07 10:48

Tak for svaret Millister.