/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvorfor slukker computeren ikke af sig s~
Fra : jaafar19
Vist : 741 gange
50 point
Dato : 22-01-03 12:00

Hej alle sammen...

Hvordan vil man have at sin computer slukker af sig selv, når man klikker på luk computeren med en Windows XP pro. Jeg havde en Windows ME og den kunne godt slukke af sig selv, men hvorfor ikke Xp pro.

Og tak...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-01-03 12:05

er denne i din xp,kunne det være løsningen?
Sådan løses problemet:
Klik på Start, og klik derefter på Kontrolpanel.
Klik på Ydelse og vedligeholdelse i Kontrolpanel, og klik derefter på Strømstyring.
Klik på fanen APM.
Marker afkrydsningsfeltet Aktiver Avanceret strømstyring, og klik derefter på OK.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 22-01-03 12:07

Du skal nok lige checke din bios opsætning
Er det den samme PC du taler om ?
Er XPen en opgrade til det forrige OP ?
Mvh OW

Kommentar
Fra : freud

Dato : 22-01-03 12:56

Hej

Du skal også lige være sikker på at din harware uderstøtter denne funktion

Freud

Kommentar
Fra : als

Dato : 22-01-03 13:00
Kommentar
Fra : jaafar19

Dato : 22-01-03 15:38

Hej xou, tak for svaret. men jeg har gjordt det foer ogsaa blev det at naar jeg trykker paa luk computeren genstarter den i stedet for at slukke !!!!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-01-03 15:53

sjort,det må der også være en grund til at den gør...men hvorfor:
kik her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;311806

Kommentar
Fra : als

Dato : 22-01-03 15:55

xou: Det samme står i min kommentar (mit link), men pyt med det.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-01-03 15:58

nå men jeg synes ikke der var meget hjælp at hente der i,men måske så det her:
start-kontrol pane-system-avanceret-start og genoprettelse-
fravælg makering >>>genstart automatisk<<<

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-01-03 15:59

det var kontrol panel

Kommentar
Fra : jaafar19

Dato : 23-01-03 10:21

Tak for svaret XOU
Det nyttede ikke, hvis jeg fravælger makering >>genstart<<<
Den genstarter stadig, men når jeg fravælger APM så genstarter den ikke.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 23-01-03 19:41

som als link siger,så fjern så meget hardware som muligt,netkort,usb,ekstra lydkort o.a
start og luk.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-02-03 16:56

hej igen !
har du disse programmer:
Roxio Easy CD Creator og Direct CD
kan de være grunden til at genstarte

Kommentar
Fra : jaafar19

Dato : 05-02-03 12:17

Nej jeg har ingen af disse programmer...

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-02-03 12:37

Start --> Kontrolpanel --> strømstyring --> fanebladet avanceret --> der står:
"når jeg trykker på afbryderknappen på min computer" vælg "luk computer

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 05-02-03 12:38

ups

Kommentar
Fra : jaafar19

Dato : 10-02-03 11:35

Det bruger man til tastaturen... ellers tak !!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-02-03 12:32

Det stå nok i linket,men har du prøvet at starte op i fejlsikker tilstand
(f8 eller f5 under start)og lukke ned der.

Kommentar
Fra : thomas356

Dato : 12-02-03 17:39

prøv og lave en genvej til dette "C:\WINDOWS\SYSTEM32\shutdown.exe -s -t 01 "

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 13-02-03 13:06

Det du skal gøre som virkede for mig da jeg har haft samme problem.... Du skal bare fjerne dit netværks kort så skal du se det hjælper en hel del....... problemet ligger i at du højst sandsynligt i din strømstyring ikke har noget der hedder apm.... og hvis dit netværks kort ikke er ACPI understøttende vil det ikke tillade at blive lukket ned.... Jeg kan derfor anbefale at du køber et netværks kort der hedder surecom for det understøtter de ting der mangler for at kunne slukke for din computer
Hilsen Jacx

Accepteret svar
Fra : hj3

Modtaget 50 point
Dato : 01-04-03 07:14

Jeg har fundet dettet på nettet:
Ofte finder Windows ikke automatisk ud af at Avanceret Strømstyring (Advanced Power Management) understøttes på maskinen. Denne indstilling kan dog nemt slås til ved hjælp af egenskaberne for skærmen, men... det er ikke altid nok (se nedenfor) :

For at slå "Avanceret strømstyring" til gør du følgende :
1.   Åbn egenskaberne for skærm (dobbeltklik på "skærm" i kontrolpanelet)
2.   Klik på fanebladet "Pauseskærm"
3.   Klik på knappen "Strømstyring..." nederst på siden.
4.   Klik på fanebladet "APM"
5.   Sæt flueben i "Aktivér Avanceret strømstyring".
I nogle tilfælde er dette ikke nok, men så kan registreringsdatabasen hjælpe :

(Husk også at checke om denne funktion eventuelt er slået fra i BIOS).
1.   Åbn regedit.exe
2.   Gå til HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE
\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
3.   Her finder du værdien PowerdownAfterShutdown (ellers tilføjes den som strengværdi REG_SZ).
4.   Indholdet sætter du til 1 for at aktivere funktionen, og 0 for at slå den fra igen
Genstart maskinen for at ændringerne træder i kraft.

Mvh hj3

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 10-04-03 21:08

jafaar 19

Jeg sidder og roder lidt rundt og faldt over dit spgm.Prøv kontrolpanel-strømstyring vælg faneblad APM-sæt flueben
Mvh Ole

Kommentar
Fra : NightMare0

Dato : 19-04-03 14:47

Du skal ændre i BIOS'en i MotherBord'et !
til Auto-luk !

Kommentar
Fra : qviim

Dato : 10-05-03 21:00

Jeg har samme windows som dig og man skal bare gå ind i kontrolpanel, strøm, advanceret, luk ned... så er den i hus

Kommentar
Fra : casio151

Dato : 11-06-03 23:30

Jeg har haft samme problem, men den genstartede bare i stedet for at lukke ned, og det var fordi jeg havde et brænderprogram, som ikke hørte til den brænder jeg havde, så når jeg trykkede på "Luk," så genstartede maskinen bare, men det problem blev løst, da jeg fjernede programmet. Nu bruger jeg Nero og det virker fint.

Kommentar
Fra : Landevejen

Dato : 10-10-03 21:16

Jeg har det samme problem, men har fået det svar - som virker - at når din computer har gemt dine indstillinger og går i sort skærm, så tryk og hold på startknappen i ca. 10 sekunder - så slukker maskinen

Kommentar
Fra : StigNA

Dato : 08-12-03 23:10

Det problem med ikke at kunne lukke men at maskinen blot genstarter.!
Tja...det kan være fordi strømforsyningen ikke er stor nok til at levere den mængde strøm som kræves.
Hvis du anvender fx. 1 eller 2 HDD,2 disk drev og lidt USB ting og kører med en strømforsyning under 300 W. er der ikke power nok til lukfunktionen så prøv lige at ckekke din maskines opsætning og strømforsyningens ydeevne.
For lav power kan give seriøse problemer og en strømforsyning kan nu købes til ca. 150,- kr. for en på 350 W.
Stig N A

Kommentar
Fra : Ggaz

Dato : 07-01-04 22:47

Jeg har haft nøjagtig det samme problem. Gik i egenskaber for Denne computer > hardware > enhedshåndtering > vis skjulte enheder > NT Apm/Ældre understøttelse > (åbn på krydset) > fjern krydset over NT Apm/ældre grænsefladenode... og så var det problem løst!

Godkendelse af svar
Fra : jaafar19

Dato : 08-01-04 10:07

Tak for svaret hj3.