/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CD-ROM drevet kan ikke længere findes!
Fra : Fibiger
Vist : 928 gange
30 point
Dato : 05-09-01 10:14

Hej!

Jeg har altid haft et CD-ROM drev i min PC som et E-drev, og jeg har som nedenfor beskrevet nu en del problemer. Jeg har været glad for at få nogle tips om diskfragmentering, men hvordan får jeg min PC til at erkende at jeg stadig har et CD-ROM drev i maskinen?

Med venlig hilsen

Steen Fibiger

Her er så en længere beskrivelse af forløbet i mine problemer:

Jeg har problem med at diskfragmentering går fra 2% fragmentering til 0%
og sådan blver det ved i en uendelighed!. Jeg har kørt Scandisk, og det
var den 24 timer at gennemføre! Men Scandisk fandt ingen fejl! Jeg har
også installeret MacFee antivirusprogram, og efter det kunne Windows 98
slet ikke lukke op. Der blev bare striber tværs over skærmen og den
forsøgte i en uendelighed at åbne Windows 98. Jeg installerede så
Windows 3.11 og efterhånden lykkedes det mig at få åbnet Windows 3.11,
men jeg kunne ikke komme videre med at Windows 98, 2. udgave. Selvom der
ikke er reaktion når jeg bruger F8 under opstart af Windows lykkedes det
mig efterhånden at få åbnet Windows 98 i fejlsikret tilstand, og jeg fik
opdateret Windows gennem mit modem fra Microsofts hjemmeside.

Når jeg bruger F3 under opstart og det lykes mig at få en fejlmelding
frem, så står der IFSMGR.386, 301 Tastaturfejl! Men jeg har også
skiftet tastaturet til et helt nyt tastatur.

Jeg har selvfølgelig prøvet at afinstalllere virusprogrammet, men jeg
kunne ikke finde det installede program. Jeg slettet alt havd jeg kunne
finde af filer med MacFee og Vshield, men jeg tror ikke, at jeg har
fundet alt.

Endvidere kan min PC ikke længere finde mit CD-ROM drev. Er driveren
blev afinstalleret eller drevet deaktiveret?

Det var rigtig meget på én gang, men jeg vil være glad for en kommentar
til, hvordan jeg kommer videre!

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 30 point
Dato : 05-09-01 12:45

Prøv først at se om du har et cd-rom drev i enhedshåndtering.

kontrolpanel - system - hardware - enhedshåndtering

Hvis der er et ! eller ? ud for drevet er der et problem. Klikken på drevet og geninstaller driveren.

Hvis du ikke har noget cd-rom drev på listen skal det installeres igen med dine drivere.

Kommentar
Fra : Fibiger

Dato : 05-09-01 12:56

Tak for dit svar, jeg synes at det handler om at handler om, at jeg har brug for en driver!

Hvordan får jeg fat på en driver til CREATIVE INFRA 24oo CD-ROM driver?

Venlig hilsen

Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-09-01 15:39

"Fibiger" <Fibiger.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:g6ll7.4013$sk1.118423@news010.worldonline.dk...
> Hej!
>
> Jeg har altid haft et CD-ROM drev i min PC som et E-drev, og jeg har
som
> nedenfor beskrevet nu en del problemer. Jeg har været glad for at få
> nogle tips om diskfragmentering, men hvordan får jeg min PC til at
> erkende at jeg stadig har et CD-ROM drev i maskinen?
>
Hvis jeg oplevede så mange problemer som du har beskrevet ville jeg
bruge format c: og så installere Win 98 eler Win 2000 forfra hvis du har
den. Jeg ved ikke hvorfor du nstallerer Win 3.xx, det er da meget
lettere at bruge Win 98 bootdiskette. Hvis du vl formatere fra samme
bootdiskette skal du huske at lægge format.com på den. Det er meget
lettere end at manøvre sig frem til den fra A promten.
Husk nu at tage backup.
--
Med venlig hilsen
Pico
> Med venlig hilsen
>
> Steen Fibiger
>
> Her er så en længere beskrivelse af forløbet i mine problemer:
>
> Jeg har problem med at diskfragmentering går fra 2% fragmentering til
> og sådan blver det ved i en uendelighed!. Jeg har kørt Scandisk, og
det
> var den 24 timer at gennemføre! Men Scandisk fandt ingen fejl! Jeg har
> også installeret MacFee antivirusprogram, og efter det kunne Windows
> slet ikke lukke op. Der blev bare striber tværs over skærmen og den
> forsøgte i en uendelighed at åbne Windows 98. Jeg installerede så
> Windows 3.11 og efterhånden lykkedes det mig at få åbnet Windows 3.11,
> men jeg kunne ikke komme videre med at Windows 98, 2. udgave. Selvom
der
> ikke er reaktion når jeg bruger F8 under opstart af Windows lykkedes
det
> mig efterhånden at få åbnet Windows 98 i fejlsikret tilstand, og jeg
fik
> opdateret Windows gennem mit modem fra Microsofts hjemmeside.
>
> Når jeg bruger F3 under opstart og det lykes mig at få en fejlmelding
> frem, så står der IFSMGR.386, 301 Tastaturfejl! Men jeg har også
> skiftet tastaturet til et helt nyt tastatur.
>
> Jeg har selvfølgelig prøvet at afinstalllere virusprogrammet, men jeg
> kunne ikke finde det installede program. Jeg slettet alt havd jeg
kunne
> finde af filer med MacFee og Vshield, men jeg tror ikke, at jeg har
> fundet alt.
>
> Endvidere kan min PC ikke længere finde mit CD-ROM drev. Er driveren
> blev afinstalleret eller drevet deaktiveret?
>
> Det var rigtig meget på én gang, men jeg vil være glad for en
kommentar
> til, hvordan jeg kommer videre!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Fibiger

Dato : 05-09-01 17:45

Hej Pico!
Tak for dit svar og dine gode idéer. Jeg har faktisk først prøvet at gøre alt det, du forslår, inden jeg gik igang med Win 3.xx, som var den nødløsning jeg greb til. Dette bevirkede at jeg faktisk kunne få Win 3.xx og Win 98 startet op. Det lykkedees mig også at opdatere win 98 fra Microsofts hjememside. Så lige nu er det ikke det, der mit problem. Mit problem lige nu er, at jeg ikke kan gennemføre diskfragmentering og PC-en ikke kan finde E-drevet (CD-ROM-drevet).

Det er meget venligt af dig at levere disse råd og jeg takker for hjælpen.

Venig hilsen

Steen