/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gået helt i ged
Fra : amc
Vist : 548 gange
100 point
Dato : 12-06-07 19:03

Jeg har en Acer som er gået ned. Når jeg prøver at trykke alt f10 og køre ind der fra vil den ikke starte op... Er der andet man kan gøre....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-07 19:05

Ved opstart hvad sker der så. Prøv at fortæl lidt detaljeret

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-07 19:07

1: Indlæser den ram.
2: Finder den dine drev.
3: Kommer der nogle bipkoder fra den indbyggede højtaler.
4: Kommer der nogle fejlmeddelser.

Kommentar
Fra : amc

Dato : 12-06-07 19:08

Den vil boot fra cd...................Jeg har også en back fra nero 7 men det dur heller ikke

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-07 19:09

Er det stadig den Acer du kom til at slukke for under opstart.

Og hvad med printeren.

Begynder der at danne sig en rød tråd

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 12-06-07 19:10

Har du noget på pcen der skal gemmes, for så lav en recovery med din cd.

Kommentar
Fra : amc

Dato : 12-06-07 19:11

Den kom med blå skærm så jeg tog de extra ram ud som er kommer i efter jeg købtet pc'en

Kommentar
Fra : amc

Dato : 12-06-07 19:13

Ja det er den jeg kom til at slukke....Jeg har været ude med printeren.. Købte en hp 5180 det ville den heller ikke køre ind så jeg tog backup med min nero som jeg lavet for ca 14 dage siden og så gik det helt galt.........

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-07 19:16

Jeg tror sgu du skal have en hel clean installation for at komme dine problemer til livs. Boot op fra din cd og formater skidtet og forfra, ellers tror jeg ikke du kommer det til livs.
Alt dette selvfølgelig hvis ikke du har Acers recovery cd hvor du får lavet en fabriksinstall tilbage til som den var da du købte den.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-07 19:17

mon ikke der er hjælp at hente her.

http://moesby.googlepages.com/pctips

Kommentar
Fra : amc

Dato : 12-06-07 19:17

Jeg er ved at en ny installation fra cd... 3 min igen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-07 19:41

dumdidaj og dumdidaj

kender du det at når du sidder og venter føles tiden utrolig langsom

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-06-07 22:33

Hold F8 nede ved opstart og start i fejlsikker tilstand.
Hvis det ikke hjælper, kan du prøve systemgendannelse, fra en slags dos, ved at holde F5 nede under opstart.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : amc

Dato : 13-06-07 10:30

Jeg har fået det op at køre... Skulle have 1 harddisk og 2 * 512 ram taget fra så den var som da jeg købet den.... Skal så prøve om jeg kan få den S...... printer til at køre....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-06-07 19:35

godt så er du jo på en hel frisk pc. Så burde du kunne få printeren til at virke.

Kommentar
Fra : amc

Dato : 14-06-07 15:22

Ja nu køre alt ok.Næsten min harddisk på 160 GB er nu på NU 31,4 GB

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-06-07 19:44

det er fordi du endnu ikke har opdateret til SP2 endnu. Når du har gjort dette kommer dine 160GB

Kommentar
Fra : amc

Dato : 15-06-07 13:50

Jeg har nu ikke hørt der er kommet sp 2 til vista mon ikke der kommer sp 1 først

Jeg h prøvet at sætte den i en pc med XP (og sp2) og det er det samme..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-06-07 18:34

Undskyld tænke ikke lige på at det var Vista

Er det mon fordi den er partitioneret. Det kan du se i diskhåndtering

Godkendelse af svar
Fra : amc

Dato : 18-06-07 09:50

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-06-07 20:15

Tak for point. Hvordan er et gået, har du fået dine GB tilbage.