/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
lugt i varmen.
Fra : nanahund
Vist : 724 gange
100 point
Dato : 12-06-07 08:15

Jeg har en hvalp for tiden, og den går godt nok ud og besørger, men ofte sætter den sig på fliserne som giver en kedelig duft her i varmen. Jeg har brugt vandslangen, men syntes stadig det lugter.
Hvad kan jeg komme i vandet som tager fugten uden at købe mig fattig i Rodalon.

Hilsen Nanahund.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 12-06-07 08:22

prøv med klorin, eddike eller sprit

Kommentar
Fra : supertorsdag

Dato : 12-06-07 08:36

Altså på fliserne , IKKE på hunden

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 12-06-07 08:51

Hold øje med hunden og vis den hvor du ønsker den skal besørge, det er altså NU den skal lære det, og det tager max. 2 uger.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 12-06-07 08:54

supertorsdag.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-06-07 12:28

Citat
uden at købe mig fattig i Rodalon
.. det er vel ingen herregård hverken med klorin eller rodalon når det blandes med vand

ellers - vent et par dage så styrtregner det - det hjælper

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 12-06-07 13:05

Klorin ødelægger da fliser og naturen, men Rodalon koster 41 kr for en litet og den er kun beregnet til 10 liter vand så lidt dyrt vil jeg mene.

Hilsen Nanahund.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 12-06-07 13:11

Jeg vil da tro, at de fleste rengøringsmidler vil kunne tage lugten fra en hvalptissetår.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-07 13:37

Det er vist ikke alt det foreslåede der lugter bedre end hundetis!
Man kan få er en lille vandsprøjte/ pistol, ram den på snuden hver gang den vil besørge på fliserne.
Jeg mener nu du alligevel ligger og nyder solen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-06-07 15:29

Hvis du har plads til det, -og hvis du ønsker din hund fortsat skal have mulighed for at besørge i din have, så vil jeg foreslå dig at lave et hundetoilet, -altså en sandkasse, hvor du let og elegant kan fjerne lorte plus vedhæng, så der ikke bliver for meget grams tilbage til at lugte i sommervarmen.
Evt kan du bruge kattegrus i stedet for sand..

Men du slipper ikke helt for lugt. Det ER et problem når det er så varmt. Og hvalpen SKAL have lært at besørge længere væk fra terrassen. Med ros, ros og masser af ros. Og frikadeller.

Om du bruger klorin eller rodalon er lige fedt.. det giver bare en anden ulækker lugt... Jeg HAR prøvet det med en af mine tidligere hunde.

Trøst dig. Til næste år har du forhåbentlig ikke problemet mere.. (hvis altså hunden kommer ud på tilstrækkelig mange lufteture undefor haven.. )

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 12-06-07 15:39

Det eneste du kan bruge der neutraliserer lugten er rodalon alle andre midler forstærker lugten.

Rens grundigt og hold så hunden udenfor terrasse området og som Birgitta skriver, en sandkasse kan være måden at løse det på, men det bedste er, at i går ud og får luftet godt af et andet sted.

Eller skal du ud og have fat i noget der anvendes til betonrens det kan også få det fjernet og virkningen varer ca. 14 dage så skal du på den igen.

Bevi54

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 12-06-07 18:52

Spørg i Matas de har sikkert noget der ikke er så dyrt og som ikke skader dine fliser

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 12-06-07 22:18

Hej
Jeg har også en hvalp for tiden - jeg bruger alm skyllemiddel, efter at have gjort rent. Jeg sprayer det bare på, det virker fint hos os.