/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hvilken ruter skal jeg vælge??
Fra : t_biele
Vist : 514 gange
100 point
Dato : 11-06-07 18:23

Jeg har følgende:
- Bærbar computer med tådløst netværk (Acer aspire 3610)
- En priter/scaner og kopi (Epson Stylus RX 550)
- Xbox 360
- Internet forbindelse vha. BNAA (bolignet Århus) Så har ingen fast ip adresse, og kun én ip adresse tilrådighed af gangen

Har set på en Asus router (SpaceLink WL-500gP, Wireless Router, 802.11g - http://www.asus.com.tw/products4.aspx?l1=12&l2=43&l3=0&model=1121&modelmenu=1 )

1) Der skulle være 2 usb porte i den. Vil det så være muligt at tilslutte min printer/scaner til så ledes at denne også vil blive trådløst? Kan man kun sende data til priteren? Eller kan priteren/scannerne og så sende data til min pc (dette er jo nødvendigt for at scaneren skal kunne virke)??

2) Er det muligt at forbinde xboxen via wire? og vil den i såfald også kunne være på nettet samtidig med min pc?

3) og ser det ellers ud til at være et ok køb?? (pris 587 hos www.shg.dk)

MVH
Biele

Kommentar
Fra : Lori

Dato : 11-06-07 22:00

hejsa

Jeg har selv lige anskaffet mig en router købt via nettet hos www.getmore.dk

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=3CRWER200%2D75%2DME&GroupGuid=5540&SelectedGroup=5540

Det er mærket 3com www.3com.dk hvis du vil se mere

Jeg synes det var ret nemt at gå til og det kører bare helt fint i hele lejligheden.

Har koblet min bærbare på og sønnens pc.

Har installeret Belkin for min nabo det var også nemt, men en af mine venner sagde at min router var mere sikker (noget med hvor meget man kan gøre i sikkerhedskode...WEP/WPA osv) det sidste er jeg ikke så meget inde i.

Hvis du vil se hvor du kan få det billigst er det en ide at søge via www.edbpriser.dk

Har lige købt en del over nettet, men annullerede en ordre hos netshop.dk - de var ikke til at få fat i og jeg hørte ikke noget fra dem. De havde vist lidt opstarts problemer som nyt firma, så dem ville jeg nok undgå selvom de er billige.

Mvh Therese

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-07 01:40

Jeg kender ikke den du linker til, men vil gerne vise dig min trådløse router: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230604 den kan sige ja, til dine 3 spørgsmål, dog kan du kun bruge din 3 i en, som printer når den er i routerens usb stik, billigeste pris 541 kr. leveret, jeg købte lidt dyrere i It Butikken, jeg kan godt lide deres service

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-07 01:43

Du kan selvfølgelig også bruge din 3 i en, til at kopiere hvis det ikke kræver at computeren er tændt